Tips på multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Världens tuffaste rulle
    Kan jag inte hålla med om..

Fishing tackle from Japan, We specialize in Japan Domestic Models of Shimano and Daiwa reels and tuning parts.

Kommentera

Alltid lika underhållande trådar. Sök och du skall finna lika många åsikter som forumet har deltagare. En del väl underbyggda, andra gripna ur luften. Och ibland känns det som om råden bara syftar till att rättfärdiga ett eget val. Men till syvende og sisdt är det i mångt och mycket en fråga om personliga preferenser. Och sökfunktionen brukar ge vid handen att många gillar Ambassadeur JB. Så helt tokig kan den knappast vara...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        Alltid lika underhållande trådar. Sök och du skall finna lika många åsikter som forumet har deltagare. En del väl underbyggda, andra gripna ur luften. Och ibland känns det som om råden bara syftar till att rättfärdiga ett eget val. Men till syvende og sisdt är det i mångt och mycket en fråga om personliga preferenser. Och sökfunktionen brukar ge vid handen att många gillar Ambassadeur JB. Så helt tokig kan den knappast vara...
        Gösta ! du tog hem priset för mest relevanta inlägg

Alltid lika komiskt att läsa dessa rulltrådar. Killen frågar efter en traktor att dra å slita tungt med. Svaren blir ett bråk om vilken av Ferraris eller Porches modeller som har värst lager och axel&spol upphängning och som har högst toppfart och acceleration.

Ferrarin blir tämligen värdelös i skogen när veden ska dras hem, , , men vad gör det, , den är ju värst och bäst (fast inte på det man ville ha den till dock, men ändå)

Både min Predator och Inshore har gått tämligen hårt i 5 år nu, utan lagerbyten eller rep. JB:n är bra den med men får faktiskt mest vila till dom andras fördel då den kastar lite sämre. Rocketen och Shimano-rullarna är bra dom med, tom bäst när vi pratar lättare fiske. Men kontinuerligt 100 gr beten så är inte kastegenskaper speciellt intressant att titta på och är man ingen som älskar att underhålla och smörja så är en tålig rulle med bussningar absolut det bästa.
        Senast ändrad av Exxet; 2014-05-27, 10:52.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Detta var faktist ett riktigt rolig tråd att läsa

Jag håller helt med Gösta och Exxet mycket har att göra med smak och fiskesätt. Själv har jag just köpt en Revo Toro naCl för gummi fiske som jag är väldigt nöjd med för jerk fiske så använder jag en gammal Orra sx som jag har jerkat med i snart 3år utan problem eller service (ojoj)

Om du vill nörda ner dig så finns denna väldigt intressanta video att titta på:

Där visar Mikael "Micke" Boettge många av skillnaderna på ambassadör rullarna och lite roliga trimm som man kan göra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 519 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85