Prao - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prao

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Han vill kanske inte skolka eller har han föräldrar som inte tillåter det...
    Fast jag tyckte det var ganska kul och lärorikt att praoa, ett hett tips är ju att inte välja posten, du får inte förtur till sommarjobb och får gå upp kl 6...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Som Lazinko säger, om du skolkar, vilket ämne får du då IG i ? I ämner PRAO eller? Nej precis
      Det handlar inte om vilket ämne du kan få IG i. De som tror att de lyckats "gå förbi systemet" flera gånger under sin utbildning gräver sin egen grav rent karriärsmässigt. Det lyser igenom resten av livet i allt ni gör och tro mig det kommer inte att vara er till någon glädje.

Mitt råd är att tänka långsiktigt, den karaktär som du genom att våga ta uppgifter du tilldelas på allvar kommer att vara bland det viktigaste du har.

Lyssna inte på en massa råd från till sinnet allt för ungdomliga smitare. Hitta en praoplats, gärna i någon butik gör ditt bästa varje dag och jag garanterar dig...Du kommer lära dig massor och personalen i butiken kommer lära sig massor av dig.

Kommentera

Lärorika svar, speciellt det sista. Det kanske blir Berras ändå. Jag får se om det inte kommer andra förslag som kan övertyga mig.
        www.custombaits.se

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease kan inte logga in
          Han vill kanske inte skolka eller har han föräldrar som inte tillåter det...
          Fast jag tyckte det var ganska kul och lärorikt att praoa, ett hett tips är ju att inte välja posten, du får inte förtur till sommarjobb och får gå upp kl 6...
          Kompisen praoade där, han fick sommarjobb och xtrajobb på lov o.s.v

Själv hade man sin prao på Olssons Fiske (ingen som kunde gissa det va?) och hade turen att få jobba hur mkt. som helst xtra och i princip hur mkt som helst på sommaren med. En riktig guldträff måste jag säga, dock var kanske inte praon det roligaste man gjort. Men man lärde sig en del, och eftersom man ganska fort fick ett större ansvar växte ockå erfarenheterna. Så det e klart man har "nytta" av det... Vet lite hur "systemet" fungerar o.s.v. Men det bästa av allt är att man får snacka fiske med kunderna och samtidigt få bra betalt (tyvärr består inte jobbet enbart av det )
          sigpic

Kommentera

Prao

Hoppas att Berras är liknande!
            www.custombaits.se

Kommentera

Man har ju faktiskt stor nytta av att kunna tänka listigt och gå förbi system man ej behöver.
              (samtidigt bra att ha arbetsmoral, lätt o komma i dålig rytm och börja stanna hemma för ingenting osv. blir lätt så.)

jag själv praoade ju på Darts... 4 veckor tror jag. både skoj och skitgöra
              Men i skolan i övrigt så satsa på att vara närvarande. annars går det åt helvete o du får jobba som fan i slutet.

Ursprungligen postat av ElPrincipal
              Det handlar inte om vilket ämne du kan få IG i. De som tror att de lyckats "gå förbi systemet" flera gånger under sin utbildning gräver sin egen grav rent karriärsmässigt. Det lyser igenom resten av livet i allt ni gör och tro mig det kommer inte att vara er till någon glädje.

Mitt råd är att tänka långsiktigt, den karaktär som du genom att våga ta uppgifter du tilldelas på allvar kommer att vara bland det viktigaste du har.

Lyssna inte på en massa råd från till sinnet allt för ungdomliga smitare. Hitta en praoplats, gärna i någon butik gör ditt bästa varje dag och jag garanterar dig...Du kommer lära dig massor och personalen i butiken kommer lära sig massor av dig.
              /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 123 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen