Ursprungligen postat av lausvik
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spinnare bra eller A***
Collapse
X
-
Men, seriöst, nog borde tillverkarna på förpackningen (eller instansat på skeden) ange spinnarens rotationsriktning? Eller är jag snurrig?Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inlägghaha, bra teori.. ekar det nu igen?
Kommentera
-
av just den anledningen som TS anger isåfall? det beror väl på om problemet verkligen är så stort? men om din teori stämmer, ja varför inte.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggMen, seriöst, nog borde tillverkarna på förpackningen (eller instansat på skeden) ange spinnarens rotationsriktning? Eller är jag snurrig?
Kommentera
-
Det varierar. Vissa spinnare tvinnar linan mer än vad andra gör och sedan beror det på hur pass bra de lekanden som används fungerar. Många billiga lekanden är totalt värdelösa. Kör man med en spnnare direkt knuten i linan så har man snart en telefonsladd i spöringarna.Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inläggförtydligande; att linan tvinnar är såklart ett problem. men om det är så stort som i så värst vanligt?
Kommentera
-
tafs med 2 lekanden? 3, 4?Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDet varierar. Vissa spinnare tvinnar linan mer än vad andra gör och sedan beror det på hur pass bra de lekanden som används fungerar. Många billiga lekanden är totalt värdelösa. Kör man med en spnnare direkt knuten i linan så har man snart en telefonsladd i spöringarna.
Kommentera
-
-
Jag är inte med längre, jag har blivit helt tappad längs vägen
Jag använder ett beteslås från BFT (kullagrat sådant) i andra änden en darts lekande, jag tillverkar mina tafsar själv och tycker ändå att jag använder god kvalitet på mina prylar.
Enda spinnare som jag känner mig trygg med är svartzonkers 27g, savage gears da bush och en savage gear spinnerbait.
Alla andra spinnare som myran, och diverse andra abu spinnare har alltid lett till att det smäller till i spöringarna efter en 10-15 kast då har linan tvinnats så mycket att den knyter sig i luften.
Kommentera
-
Jag fiskar 90% med UL-spö, riktigt roligt fiske. Spinnarna jag använder är från 2g upp till 10g och det är väldigt sällan det blir ett fågelbo. Använder alltid flätlina, lekande med beteslås. De gångerna som jag fiskar med större spinnare brukar jag använda Pilot locksked som motverkar trassel, fungerar bra tycker jag i alla fall.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar