Spinnare bra eller A*** - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnare bra eller A***

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Teoretiskt så borde det finnas spinnare som roterar olika (med- resp motsols). Stämmer det så borde problem med lintvinning kunna elimineras om man växlade mellan med- resp motsols roterande spinnare. Problemet är bara att lista ut åt vilket håll varje spinnare roterar...
    haha, bra teori.. ekar det nu igen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inlägg
      haha, bra teori.. ekar det nu igen?
      Men, seriöst, nog borde tillverkarna på förpackningen (eller instansat på skeden) ange spinnarens rotationsriktning? Eller är jag snurrig?

Kommentera

Men, seriöst, nog borde tillverkarna på förpackningen (eller instansat på skeden) ange spinnarens rotationsriktning? Eller är jag snurrig?
        av just den anledningen som TS anger isåfall? det beror väl på om problemet verkligen är så stort? men om din teori stämmer, ja varför inte.

Kommentera

förtydligande; att linan tvinnar är såklart ett problem. men om det är så stort som i så värst vanligt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inlägg
            förtydligande; att linan tvinnar är såklart ett problem. men om det är så stort som i så värst vanligt?
            Det varierar. Vissa spinnare tvinnar linan mer än vad andra gör och sedan beror det på hur pass bra de lekanden som används fungerar. Många billiga lekanden är totalt värdelösa. Kör man med en spnnare direkt knuten i linan så har man snart en telefonsladd i spöringarna.

Kommentera

Det varierar. Vissa spinnare tvinnar linan mer än vad andra gör och sedan beror det på hur pass bra de lekanden som används fungerar. Många billiga lekanden är totalt värdelösa. Kör man med en spnnare direkt knuten i linan så har man snart en telefonsladd i spöringarna.
              tafs med 2 lekanden? 3, 4?

Kommentera

Den gamla klassikern från ABU kallad Högbomspinnaren hade fiskaren möjlighet att ändra spinnarens rotationsriktning.
                Dock gällde det att ha så mycket närminne att man kom ihåg att byta rotationsrikning efter några kast.
                Click image for larger version

Name:	AL0221.JPG
Views:	1
Size:	194,1 KB
ID:	1773728
                Senast ändrad av BeBest; 2014-06-04, 13:39.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag är inte med längre, jag har blivit helt tappad längs vägen

Jag använder ett beteslås från BFT (kullagrat sådant) i andra änden en darts lekande, jag tillverkar mina tafsar själv och tycker ändå att jag använder god kvalitet på mina prylar.

Enda spinnare som jag känner mig trygg med är svartzonkers 27g, savage gears da bush och en savage gear spinnerbait.

Alla andra spinnare som myran, och diverse andra abu spinnare har alltid lett till att det smäller till i spöringarna efter en 10-15 kast då har linan tvinnats så mycket att den knyter sig i luften.

Kommentera

ja det har vart en del svammel..;-) sorry..
                    men visst finns det sånt..ehh "3-lekande" alltså 3 lekanden som är sammanlänkande? men det väger väl något mer då..

Kommentera

Jag fiskar 90% med UL-spö, riktigt roligt fiske. Spinnarna jag använder är från 2g upp till 10g och det är väldigt sällan det blir ett fågelbo. Använder alltid flätlina, lekande med beteslås. De gångerna som jag fiskar med större spinnare brukar jag använda Pilot locksked som motverkar trassel, fungerar bra tycker jag i alla fall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 517 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34