Fått fel rulle, funkar den ändå? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fått fel rulle, funkar den ändå?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fått fel rulle, funkar den ändå?

Just beställt mitt första jerk-set. Efter en del sökande på internet bestämde jag mig för ett svartzonker 7" spö och en revo toro winch rulle.

Men nu till problemet. Märkte nu att jag fått fel rulle . Den rulle jag fått är en revo winch inte en revo toro winch. Så skulle vilja veta hur detta kommer påverka mitt jerkfiske? Funkar den rullen ändå för ändamålet eller kommer den inte palla med jerkandet? Kändes så bökigt att skicka tillbaka rullen osv. Tacksam för svar!

Kan tillägga att jag är helt ny på ambassadeur rullar och jerkfiske.

Skicka tillbaka den , den är inte gjorde för jerkfiske snarare fiske med små storläppade wobblers.

Kommentera

Okej tack för svaren. Ska se vad dom säger imorgon om jag kan byta rullen mot någon annan, Då hemsidan jag beställde ifrån inte verkar ha revo toro winch utan bara revo winch. Dom har alltså skrivit fel på beskrivningen. Hoppas bara jag inte blir drabbad av deras felskrivning

Kommentera

Vad kan jag annars använda denna revo winch rulle till för sorts fiske ? Kanske köpa ett litet längre och mjukare spö för spinnfiske ? Kom med tips! Fisk jag söker efter är abborre,gädda alt gös.

Kommentera

Blev väl bemött av fiskeutrustning-online.se . Jag förklarade detta för dem och de åtgärdade felskrivnigen på hemsidan plus att de erbjöd mig återköp med fri hämtning fast jag använt rullen. De erbjöd även mig 1000 kr rabatt om jag ville behålla den. Kunde inte tacka nej till det erbjudandet så ska sätta den på ett lättare abborr spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigseal Visa inlägg
            Blev väl bemött av fiskeutrustning-online.se . Jag förklarade detta för dem och de åtgärdade felskrivnigen på hemsidan plus att de erbjöd mig återköp med fri hämtning fast jag använt rullen. De erbjöd även mig 1000 kr rabatt om jag ville behålla den. Kunde inte tacka nej till det erbjudandet så ska sätta den på ett lättare abborr spö.
            Jag hade parat ihop den med ett spö med kastvikt på ca 20-60 g och använt den till downsizat gäddfiske....kolla in länken till TT ovan så ser du att de tycker att den presterar bäst i det tyngre betesspannet som används vid Bassfiske.....så 40-60 grammare kommer den lätt att fixa

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
            7 svar
            1 532 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot