tja trash,har väl rätt bra erfarenhet av stråken,vet om några riktigt bra ställen för gädda!!hör gärna av dig när du skall till stugan nästa gång så kan vi ta ett pass,har fullt bestyckad båt oxå!!nu finns även en mkt fint detaljerad djupkarta över stråken att köpa,har självklart den.....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda i Stråken.
Collapse
X
-
HejUrsprungligen postat av Shitlake Visa inläggtja trash,har väl rätt bra erfarenhet av stråken,vet om några riktigt bra ställen för gädda!!hör gärna av dig när du skall till stugan nästa gång så kan vi ta ett pass,har fullt bestyckad båt oxå!!nu finns även en mkt fint detaljerad djupkarta över stråken att köpa,har självklart den.....
Ursäkta om jag lägger mig i, men svårt att hålla sig.
Jag fiskar ibland i Stråken och tycker den är mycket svårfiskad. Har du några bra tips för att få lite gädda i båten så vore jag tacksam.
Får väl någon eller några ibland, men ALDRIG större än än drygt 3 kg. Fattar inte varför, kör ett djukantsfiske från liten båt. Har läst att man kanske skulle testa mitt i sjön över stora djup, men har inte riktigt vågat testa det, är rädd för att blanka helt.
Jättekul om du eller någon annan som kan sjön ville svara!
Kommentera
-
Det vore intressant att få lita färska rapporter frå Stråken.
Det finns numera en hemsida, men som jag tycker är lite dålig med uppdateringar.
Själv har jag fiskat i sjön med utgång från södra änden vid Rud/Bottnaryd sommartid under snart tre års tid med varierat resultat, varken många eller stora gäddor.
Hörde med en "inföding" att det finns mal som står vid botten, själv är jag tveksam eftersom jag vat att det finns stor lake i sjön.
Om det finns någon som vet hur det igentligen är med detta så vore det intressant med ett inlägg.
Förutom det skrala fisket så är det en underbart lång och smal sjö som bjuder på andra upplevelser än just ett ett toppenfiske.
Kommentera
-
Har du, eller kompisen kanske, några tips om hur man lyckas med detta pelagiska fiske?Ursprungligen postat av trashmasta Visa inläggKan vara värt att blanka helt för att få ett par bättre. En polare gjorde nu i våras en massa blankpass och sedan satt en fisk på 11+. Då är det värt alla blankpassen. (dock var det ej på stråken).
Menar sådant som fiskedjup, bra beten med mera? Ska man fiske precis mitt över det djupaste stället eller hur gör man egentligen? Det finns i denna sjö flera ställen där djupet är 15 -20 meter.
Tacksam för svar
Kommentera
-
Tjena! satt just och googlade och fick då fram denna tråd. Vad jag tycker ang fisket i stråken så ska man ligga i mittfåran för att fånga dom riktigt stora, vid kanterna är den nästan helt dött. Fiskade istråken nyss (1h sen) och drog upp en gädda på 2kg skulle jag tro, den låg på 8meters djup enligt lodet. Tog även en stor och fin borre förra helgen på 1,62kg.
Läste lite här och tycker att de snackas rätt mycket skit om stråken (att de finns dåligt med fisk osv) Jag tycker stråken har rätt gott om fisk, om man vet vart man ska fiska. Att sitta inne vid vikarna och meta gör ingen gott, en borre på 3-4 hg är väl ingen som vill ha? Tips från mig, håll er ifrån kanterna så ska ni se på fan! =)
Kommentera
-
anser du att en gädda på 2kg är stor??jag tycker det är en minigädda,det finns gott om platser i stråken som håller beydligt grövre gädda,......Ursprungligen postat av Bulle Visa inläggTjena! satt just och googlade och fick då fram denna tråd. Vad jag tycker ang fisket i stråken så ska man ligga i mittfåran för att fånga dom riktigt stora, vid kanterna är den nästan helt dött. Fiskade istråken nyss (1h sen) och drog upp en gädda på 2kg skulle jag tro, den låg på 8meters djup enligt lodet. Tog även en stor och fin borre förra helgen på 1,62kg.
Läste lite här och tycker att de snackas rätt mycket skit om stråken (att de finns dåligt med fisk osv) Jag tycker stråken har rätt gott om fisk, om man vet vart man ska fiska. Att sitta inne vid vikarna och meta gör ingen gott, en borre på 3-4 hg är väl ingen som vill ha? Tips från mig, håll er ifrån kanterna så ska ni se på fan! =)
Kommentera
-
Everflow;157757]Christer snackade ju om det pelagiska fisket. du får större fisk helt klart, men också mycket mindre antal än om du fiskar djupare. fiska med beten på 1,5 till 3 meters djup ungefär.
2 gäddor på 2 dagar på fryken. varav en vägde 13,6.... rätt ok.
Det var väl inte i år va ? den på 13,6 ?
Nog kan man få två gäddor på två dagar, men de behöver inte på något sätt vara stora för den delen.Senast ändrad av gäddfeskern; 2009-09-12, 20:18.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar