Elite 5 bildhastighet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elite 5 bildhastighet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elite 5 bildhastighet?

Suttit och pillat lite med mitt Elite 5 ekolod och känner att jag inte får upp bildhastigheten som jag vill?

Har PINGSPEED på "Högsta". Har ej kunnat hitta några andra inställningar för att öka bildhastigheten.

Känns som det går vädigt sakta och segt. På mitt gamla X135 fanns det en speciell inställning för just bildhastighet.

Vad kan man ändra? Några tips?

Köpte lodet begagnat så har ingen handlare att fråga.

MVH Markus

BONUSFRÅGA

Om man stoppar in ett microsdkort i kortläsaren med sjökortsfiler och enheten då får spelet och vill reboota, inte starta upp normalt osv. Vad kan man göra åt det?
    sigpic

Er dette en Elite 5 eller en Elite 5 HDI?
    For Elite 5 HDI kan du sette scroll speed, som avgjør hvor fort skjermen ruller/ oppdateres. Pinghastigheten sier noe om hvor ofte enheten sender ut sitt akustiske signal.

Jeg regner med at du bruker en SD Micro brikke med kart kompatible med Lowrance? Hvis det er tilfellet, er det enten noe galt med minnekortet eller med kartleseren eller så er det en softwarefeil. Last ned en oppdatering på en annen brikke og kjør den. Hvis enheten fortsatt henger seg med det nye kortet, må den til rep. Hvis alt går bra, prøv med kortet led kart på igjen, henger den seg da er det kortet det er noe feil på. (Sistnevnte er ganske vanlig, særlig kort som tas mye ut og inn av enheten må sees på som forbruksmateriell.)
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Er dette en Elite 5 eller en Elite 5 HDI?
      For Elite 5 HDI kan du sette scroll speed, som avgjør hvor fort skjermen ruller/ oppdateres. Pinghastigheten sier noe om hvor ofte enheten sender ut sitt akustiske signal.

Jeg regner med at du bruker en SD Micro brikke med kart kompatible med Lowrance? Hvis det er tilfellet, er det enten noe galt med minnekortet eller med kartleseren eller så er det en softwarefeil. Last ned en oppdatering på en annen brikke og kjør den. Hvis enheten fortsatt henger seg med det nye kortet, må den til rep. Hvis alt går bra, prøv med kortet led kart på igjen, henger den seg da er det kortet det er noe feil på. (Sistnevnte er ganske vanlig, særlig kort som tas mye ut og inn av enheten må sees på som forbruksmateriell.)
      Det är ett Elite 5.

Hittar inget sådant alternativ i menyerna
      sigpic

Kommentera

Hm, är det inte ett "advanced" ruta du måste bocka i för att få fler alternativ som pinghastighet? Har för mig jag hade något liknande på mitt gamla Mark 5 och menyerna ser likadana ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman
          Här har du manualen dock på engelska. Minns jag rätt så kan man justera scrollspeed om man köra i manuell läge.

http://www.lowrance.com/Root/Lowranc...0157-001_w.pdf
          Tack, men har redan läst den Hittar inget endå!

Hittar bara att det är "50%" i dom förprogrammerade "fiskelägena".
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            Hm, är det inte ett "advanced" ruta du måste bocka i för att få fler alternativ som pinghastighet? Har för mig jag hade något liknande på mitt gamla Mark 5 och menyerna ser likadana ut.
            Jo, precis. Sålångt har jag kommit. Kör PINGSPEED på högsta. Men skulle gärna vilja ha en ännu snabbare bildhastighet. Vet att det funkar på andra lod.

Kanske inte är någon mening med det och därför svårt att ställa in?
            sigpic

Kommentera

Ser ut som du ikke kan justere scroll speed for seg. "Shallow water" er den settingen som gir høyest scroll speed utifra bruksanvisningen.
              Team Colibri

Kommentera

Någon som vill köpa ett Elite5 billigt?
                sigpic

Kommentera

Har haft samma fundering med Elite7 an. Borde ju finnas då det är en viktig funktion

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 550 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg jimmy85
                  av jimmy85