Flytoveraller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoveraller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

tack för alla svar!
    lutar åt den semiventilerade. Va då är det ingen som helst skillnad på ventilerade och vanliga? blir det lika varmt och klibbigt ändå?
    /Tobbe

Kommentera

Ursprungligen postat av MWI
      Jo ja, man blir svettig i en flytoverall om man går mycket, där är vi överens.
      Men poängen var att jag tror man blir lika svettig i en semiventilerad som en vanlig.
      Men jag är säkert inte ensam om att ta på mig overallen förrän jag är framme vid min fiskeplats.
      Okej, jag har ingen egen erfarenhet om detta, men kompisen som bytta upp sig från Orginal till Semi-vent gillade den betydligt bättre. Skillnad är det säkert, men som du säger kanske den inte är SÅ stor.

Du är allt bra smart Fast vissa dagar fungerar det inte så bra, är det snö regn eller dåliga isar gör sig inte overallen så bra på pulkan Sedan blir det lätt varmt om jag flyttar runt grejorna mycket och borrar en del 200-hål på ett pass.
      sigpic

Kommentera

Bättre att det blir för varmt än kallt men lagom är inget att klaga på !
        hallådär... , ät blåbär..

Kommentera

Om det skall vara någon deal med en semiventilerad så krävs det väl att man har riktiga kläder under, som i sin tur transporterar bort fukten (svetten)...jag har Sundridge Röda och brukar i regel ha "rätt" kläder under, och blir ja då svettig så brukar insidan av flytoverallen vara dyngsur efter en dag, då overallen ej "andas"..detta kan leda till obehag samt att man känner sig kallare..detta skall väl då elimineras om man kör med en ventilerad, som då släpper igenom fukten (typ gore-tex)....eller?

mvh/Jon
          - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Klart man blir svettig även i en semiventilerad overall. Blir man i ett goretex-ställ också.

Skillnaden är att det inte blir lika fuktigt (som vissa redan påpekat) på insidan av overallen (har haft både basmodellen och den semiventilerade). Sen att den inte andas lika bra som t ex goretex, ja så är det.

Men som också påpekades, ha rätt kläder under. Har man t ex en bomullströja underst, så kommer man att vara dyngsur, vad man än har på sig utanpå...

Lycka till

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 123 visningar
            0 gillar