Ramp i Vanderydsvattnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ramp i Vanderydsvattnet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ramp i Vanderydsvattnet

Är intresserad av att testa att fiska i Vanderydsvattnet, de verkar ju satsa ordentligt på fiskevård och ett hållbart fiske vilket jag gärna stödjer. Sen vill jag även naturligtvis se hur fisket är i ett sådant vatten.

Men frågan då alltså, fiskekort kan man ju köpa på nätet men hur ser det ut med ramper? Finns det några bra som är öppna där man kan lägga ner eller finns det någon bra ramp där man kan betala för att få traila?

Jag är osäker på om det finns någon ramp i sjön. Men finns en liten hamn söder om golfklubben där det går bra att traila båten. Jag har bara varit där en gång och det var sent i sommras. Vi var 4 pers och tog omkring 13 gösar. Dock inget över måttet vilket var lite tråkigt.

Något som är viktigt är att hålla avstånd från vissa öar och stränder. Kolla upp ordentligt var du får fiska för det finns tydligen några fler markägare än greven.
    Instagram: Zenfisherman

Kommentera

Okej, ja bara det går att traila i så funkar det. Har inget monster till båt så det måste inte vara en betongramp. Ser ut som stället du menar ligger precis vid bron på nordvästra kanten av sjön. Är jag rätt ute då?

Ja jag har sett att det verkar vara lite komplicerade ägarförhållanden, får nog skriva ut kartan så man håller sig där man får fiska.

Kommentera

Jajjemän tror det är där vi la i båten! Ska vara en hästhage brevid hamnen, och ser ut att vara nån form av gård där på kartan. Då ska det inte vara några problem Vi hade ändå en rätt stor båt.

Lycka till!
        Instagram: Zenfisherman

Kommentera

bumpar tråden lite
          någon som vet hur gösbeståndet är i sjön?
          Hårda regler o verkar krångligt men är det bra fiske så kan det ju vara värt det!
          Min fiskeblogg:
          www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Jag fiskade en del där för ett par år sedan. Då var det en helvetes massa gös i sjön. Min kompis har tagit över 7 kg och han är en halvbra gösfiskare (jag är själv en heldålig...)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 439 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art