Spöbyggnad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöbyggnad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöbyggnad

Hej, jag tänker på att testa bygga ett spö. Jag har aldrig någonsin byggt ett spö men funderar nu på det och tycker det verkar ganska roligt. Jag hade tänkt bygga ett Styvt spö till lätt havsfiske t.e.x upp till 100 eller 120gr på pilken. Jag behöver information om var jag kan köpa en Bra klinga och vilken sort som brukar vara bra, spöringar, lack m.m och någon bok eller helt enkelt någon som skriver lite kortfattat hur jag ska gå till väga. Vore väldigt väldigt tacksam för alla tips och svar. Jag har tittat på berras hemsida men jag har inte hittat något till spöbyggnad alls. Jag bor 60 mil från stockholm och tar ju en hel del tid och bensin att köra till Stockholm vid närmaste berras butik. Sen vad vet jag de kanske inte har något bra på berras? Jag undrar också ca hur lång tid man behöver lägga ner på ett spö.

Det är ju alltid roligt att ta något stort på hemmagjorda saker. Mitt förra pb på gädda tog jag på en zalt men det var iafl jag som hade målat den och det var lite roligt för mej iafl...

Go kväll! Cabelas har en gör go klinga som heter Custom graphite casting rod blank C 764 B som är lagom för 100-200gr.Bra pris är det på den oxå.Om du ska beställa den så passa på och beställ resten av delarna också,biligare än i Sverige+att det är svårt att hitta bra ringar här(nån som har nåt tips).Det finns många sidor på nätet som beskriver spöbyggnad,ska leta igenom favoritlistan så återkommer jag med addresser.
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Här är adressen till Mud hole custom rods som har hur mycke spöbyggar prylar som helst,man blir vilse när man kollar tex spöklingor.shop.mudhole.com gå in på rod building 101 så hittar du många tips på hur du ska bygga spön. Och en till:www.leapinbass.com/fishing/rods/home.htm
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Tackar det var bra sidor speciellt den första de hade ju en J***a massa saker och ringar I olika färger... fräckt

Kommentera

Hoppas mitt meddelande kom till dig. Skriv här om det inte kom

Kommentera

Kommentera

Har ni något tips på en lämplig klinga till jerkbait från cabelas....farsan ska dit på tisdag.
              gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 539 visningar
              0 gillar