Hej, jag tänker på att testa bygga ett spö. Jag har aldrig någonsin byggt ett spö men funderar nu på det och tycker det verkar ganska roligt. Jag hade tänkt bygga ett Styvt spö till lätt havsfiske t.e.x upp till 100 eller 120gr på pilken. Jag behöver information om var jag kan köpa en Bra klinga och vilken sort som brukar vara bra, spöringar, lack m.m och någon bok eller helt enkelt någon som skriver lite kortfattat hur jag ska gå till väga. Vore väldigt väldigt tacksam för alla tips och svar. Jag har tittat på berras hemsida men jag har inte hittat något till spöbyggnad alls. Jag bor 60 mil från stockholm och tar ju en hel del tid och bensin att köra till Stockholm vid närmaste berras butik. Sen vad vet jag de kanske inte har något bra på berras? Jag undrar också ca hur lång tid man behöver lägga ner på ett spö.
Det är ju alltid roligt att ta något stort på hemmagjorda saker. Mitt förra pb på gädda tog jag på en zalt men det var iafl jag som hade målat den och det var lite roligt för mej iafl...
Det är ju alltid roligt att ta något stort på hemmagjorda saker. Mitt förra pb på gädda tog jag på en zalt men det var iafl jag som hade målat den och det var lite roligt för mej iafl...
Kommentera