Hoppade i båten som står på kärra på gården imorse för att göra iordning den för en tur på Barken. Upptäcker då att jag haft besök i båten. STULET: 5 st trollingspön m Magda rullar, 1 st Jerkbaitspö m Ambassadeur rulle, 5 st draglådor med mestadels SavaGear och Westins jätte wobblers. Är nog mer stulet också men är så förbannad så jag måste ut och bokna på äppelträden för att avreagera mig. Får ni erbjudande om att köpa nåt av det här kan ni väl höra av er till mig. // Mika
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Efterlysning! Stöld av fiskeutrustning Borlänge!
Collapse
X
-
jag har fått motorer stulna osv och det är inte roligt.
så av egna erfarenheter har jag lärt mig att inte förvara ett jävla piss i båten.
inte så mycket som en jigg för det blir bara stulet.
men jag hoppas absolut att du får tillbaka dina prylar. hemförsäkring borde fixa detta? om du har kvitto på sakerna då.
-
Båten står på kärra på gården och vi bor längst in på gatan. Kan inte vara lätt och bära iväg med så mycket saker, speciellt som dom måste gå igenom hela byn som ligger centralt i Borlänge. Får ta kontakt med försäkringsbolaget imorgon, kvitton har man ju inte kvar på nåt man köpt. Troligtvis knarkarpack eftersom dom bara tagit spön och beten. Djuprigg och annat dyrt har dom lämnat kvar. Nej, nu är det dags att införa "gated community" i byn.
Kommentera
-
Enligt Plus i veckan behöver du inte ha kvitto för att få ut på försäkringen. Men bered dig på kraftiga nerskrivningar av värdet im grejerna är något år. Och är det riktigt dyrt så får du bara ut en spottstyver om du inte har kvitto. Vi fick 1.500 spänn för ett racingskinnställ i känguruskinn. Var ett år gammalt och hade kostat 17.000. Köpt genom föreningen så vi hade inget kvitto... Totalt fick vi ut fem-sex tusen för grejer värda över 30.000. Och för min lp-samling (över 400 skivor) som stals vid ett vindsinbrott, fick jag inte ett öre eftersom det ansågs vara stöldbegärlig egendom som förvarats olämpligt... Så f-n vet hur det går med grejer förvarade i båten!?
Kommentera
-
Räknar inte med att få ut nåt på försäkringen. Har dock ringt runt lite folk så är det nån från Borlänge har jag nog namnet snart. Blir svårare om det är utlänningar, verkar som dessa härjar runt i Dalarna.Ursprungligen postat av Träben Visa inläggDet är nog stor risk att du inte får något alls på försäkringen. Man har ju alltid ett egenansvar att förvara sina prylar säkert, och i en båt utomhus räknas nog inte som särskilt säkert.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar