Traderare, läs här!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Traderare, läs här!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Traderare, läs här!!!!

Ni som säljer, kolla att ni verkligen får vad ni ska!!!
    Ni som köper lär märka vad som händer...

Jag la bud på en pryl, blev överbjuden.
    När jag skulle uppta auktionen nära slutet upptäckte jag att budet var höjt men när jag öppnade annonsen var budet lägre!!??
    Hur som helst la jag in ett högt bud, fick meddelande att jag hade högsta budet, auktionen gick ut strax efter.
    Vem tror ni vann?....jo, han som hade tidigare budet sedan länge.

Kontaktade tradera via chatten, tekniska störningar gör att bud inte registreras.
    Auktioner ska förskjutas 24 timmar.

Ja, ska vi tro på detta?
    Jag ser auktioner på tradera med bud 1525, öppnar jag auktionen så står det högsta bud 1225.
    Hur känns det som säljare om man inte får vad folk budar??

Jag säger inte att tradera inte kommer att reda ut detta men ni som säljer,
    VAR VAKSAMMA!!!
    Sök upp er auktion, kolla vad som står, öppna annonsen, kolla vad som står där och se till att ni får vad ni förtjänar.

När jag söker upp den auktion jag budade på under avslutade annonser så står pengen vad jag fick som meddelande, "du har högsta budet" osv....men inte f-n var jag vinnare.
    Om jag klickar på annonsen så är någon annan vinnare med typ halva priset, inte kul för säljaren...och inte för mig heller.

Edit. precis saxat från chatten..
    "Jag kan inte svara på om vinnarmail gått ut eller ej, det enda jag vet säkert är att vi upplever driftstörningar på sidan som bland annat påverkar att lägga bud. Och det är pågående just nu. Men de annonserna som påverkas utav detta ska förlängas som sagt och gå ut imorgon istället!"
    Senast ändrad av KeBa; 2015-09-22, 18:38.

Senaste från traderachatten;
    Kenneth Bäckman
    Jag antar att du inser allvaret i detta att det ordnar upp sig?
    7:40 pm
    Hannes
    JA, det gör jag såklart! Vi jobbar febrilt för att detta ska lösa sig, men som du säkert märker så är det ganska svårt eftersom att vi inte lyckats ännu!
    Men vi jobbar som sagt på detta, så det man behöver gör aär att avvakta!

Kommentera

Ursäkta att jag "bumpar upp" detta inlägg så febrilt men det är sällan något varit viktigare..
      Här är senaste (och troligen sista) från traderachatten.
      Håll nu koll på era auktioner, läs vad jag skrev i mitt första inlägg.

Kenneth Bäckman
      Ok
      Medans Ni brottar med era problem så informerar jag ett visst forum som ofta använder Tradera.
      De som säljer hos er har rätt att få de pengar de har rätt till.
      Om inte bud registreras så får det absolut inte leda till att säljare drabbas.
      Jag kommer hålla koll på "min" auktion och förväntar mig att det löser sig.
      ...annars hörs vi igen.
      Lycka till.
      7:48 pm
      Hannes
      Tack så mycket!, det vore väldigt schysst ifall du kunde göra det!

Nej, det ska såklart inte bli så, utan vi kommer som sagt att förlänga annonserna,
      Gör så!
      Tack för att du hörde av dig! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om vi kan hjälpa till med något mer.
      Senast ändrad av KeBa; 2015-09-22, 19:54.

Kommentera

Tradera är skit sedan några år tillbaka.. jag försöker undvika så gott det går att lägga upp något där.

Kände på mig att något kommer strula om jag la upp Gäddfiskarens specialknep som jag har på annons här istället.

Kommentera

Kolla t.ex en Ambassadeur 2500C på tradera.
          När man söker upp den så står det 792kr....inte registrerat för i annonsen står det 625kr.
          Det var precis det så det var när jag budade, hade högsta budet men bud registreras inte i annonsen så jag vann inte.
          Har "print screen" på allt, så här får det inte gå till.
          Hade jag varit säljare hade jag blivit skogstokig.
          ....så återigen, Traderarsäljare, läs mitt första inlägg!!

Edit;
          På deras hjälpsida står det att det inte går att lägga bud.
          Om det går eller inte registreras vete fasen...men en sak är säker, de har problem..
          Senast ändrad av KeBa; 2015-09-22, 19:12.

Kommentera

Tradera har blivit jävligt dyrt dom sista åren, 10% i provision. Tror det låg på 2-3% när jag började sälja där.

Kommentera

Ambassadeur:en på tradera står det som du säger 625kr i annonsen och när man budar 640kr står det att man måste minst lägga 807:-, så då borde väl budet "792" ha registrerats?

Kommentera

Jadu, vet inte.. Jag vet däremot med säkerhet att jag bjöd över både budet man ser först och budet i annonsen, fick besked att jag hade ledande bud med en viss peng, vinnare enligt annons var han med ett bud som var typ hälften.. De jobbar säkert febrilt med problemet, i ren panik kanske.. Tänk alla annonser i högre prisklasser när kanske vinnarmejl går ut med ett pris som är flera tusen, tiotusentals kronor lägre..
                Vi får se vad som händer, det viktigaste är att säljare har koll på sina annonser så de får "rätt" betalt.
                Senast ändrad av KeBa; 2015-09-22, 20:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiRRe DiRRe Visa inlägg
                  Ambassadeur:en på tradera står det som du säger 625kr i annonsen och när man budar 640kr står det att man måste minst lägga 807:-, så då borde väl budet "792" ha registrerats?
                  Håll gärna koll på auktionen.
                  Jag bjöd ju inte så lite över på min auktion.
                  Kollar jag avslutade auktioner så ligger mitt bud där som högsta men går jag in i annonsen så är det inte jag som är vinnare utan ett lägre bud.
                  Nu går ju inte 25'an ut förrän om tre dagar och då är säkert allt fixat.
                  Jag kommer hålla span på "min" auktion om den kommer igen annars ska jag informera säljaren att han är blåst på penga pga Tradera.

Kommentera

Ska försöka, jag bjöd bara för att kolla om "felet" var kvar.
                    Det låter väldigt olustigt för både säljare och för den som budar när inte bud registreras...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 142 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen