Tillbaka till rötterna =) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillbaka till rötterna =)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillbaka till rötterna =)

Är det ingen annan som börjar bli trött på "märkesnördandet" när det gäller fiske?

I somras åkte jag och några kompisar på en tur upp till jämtlandsfjällen och då bestämde jag mig för att ta med 1st nylonlina 300m 0,20, 1 pack metkrok, köpte 2st bullens pilsnerkorv på ICA i strömsund som jag använde som "rulle"..

Det blev den roligaste fisketuren i mitt liv och gissa vem som fick mest fisk?

Ifos,är ju mask överlägset

Du får utveckla detta med Bullens pilsnerkorv ... och du som anklagar andra för "märkesnördande". Dög alltså ingen no-name-korv?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hahaha! Jag förerdrar bullens. Man lindar linan runt burken och använder den som spole, vipsså har du en primitiv kastanordning.

Kommentera

Ja jag såg ett väldigt kreativt fiskesett i Simpson då hom er fiskade med dynamit. Annars såg jag ett Youtube klipp på några ryssar som hade en riktigt gammal metod av mjärde som får gäddan under lek att simma in i centrum av en labyrint av pålar för att sedan håva upp dom i ett hål i isen. En ryss som håvar upp och en som slår gäddorna i huvudet med en snöskyffel och sedan slänga upp dom i en av alla 2m högar med gäddor. Ja riktigt tillbaka till rötterna..
        Nä seriöst. Något av det roligaste fisket jag gjort i mitt liv är ju i kusten i Sveriges framsida JA RIKTIGA KUSTEN MED SALT MAKRILL MANETER SILL MM med frilina i handen. Att känna huggen direkt i handen i med en drös makrill eller härlig torsk mm i andra ändan av den grova linan är en helt fantastisk känsla som inte går att beskriva. Med trutarnas skräll och saltvatten i ansiktet och manet trådar som småbränner i fingrarna. Ja det är på riktigt tillbaka till rötterna och härliga barndoms minnen för mig.
        Senast ändrad av team färgen; 2015-11-10, 22:35.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
        11 svar
        13 570 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg jimmy85
        av jimmy85