Ambassadeur 5500 syncro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5500 syncro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5500 syncro

1Hej jag har fått en ambassadeur 5500syncro av en gubbe som har lagt ner sitt fiskande. Den är i orginal skick och jävligt fin tycker jag. Är det någon som vet lite om den och kan berätta, någon speciell service grej jag bör hålla koll på, nåt jag bör undvika med den osv.

2Någon annan som hade det svårt att lura en blänkare runt i Kivik idag? Var ute hela dagen, hade en efterföljare och ett hugg annars var det inte mycket.

3Om man har vägarna förbi verkeån så bör man kika i den vid mynningen. Använd ett par bra solbrillor och det blir ett kalas utan dess like, fan va många öringar på ett och samma ställe.

Ursprungligen postat av ERTO0001
    1Hej jag har fått en ambassadeur 5500syncro av en gubbe som har lagt ner sitt fiskande. Den är i orginal skick och jävligt fin tycker jag. Är det någon som vet lite om den och kan berätta, någon speciell service grej jag bör hålla koll på, nåt jag bör undvika med den osv.

2Någon annan som hade det svårt att lura en blänkare runt i Kivik idag? Var ute hela dagen, hade en efterföljare och ett hugg annars var det inte mycket.

3Om man har vägarna förbi verkeån så bör man kika i den vid mynningen. Använd ett par bra solbrillor och det blir ett kalas utan dess like, fan va många öringar på ett och samma ställe.
    Hur är isläget nere i kivik då öppet vatten antar ja . Hat du testat å fiska vid klockstapeln du vet udden mellan kivik å vitemölle fin botten där fast man måste ju vada .
    Ang Rullen läs om rulltrim på sportfiskeboden.com . Micke bygger om rullarna å byter spole så du kan kasta helt sjukt långt , å det behöver ju du som kustfiskar .

Kommentera

Tack för tipset angående rullen, det verkar vara en bra fiske butik.
      Isen är borta här i Kivik. Det va hel otroligt, de mesta isen försvann över en natt, dock kom det tillbaka lite men det är också borta nu. Det har varit riktigt bra flugväder, dock är öringarna svårflirtade nu, de är kallt. Jag pratade med ett par danskar och de hade tappat en på fluga, annars ingenting, men det kommer väl.

Nu har jag en annan fråga efter att jag har tittat på sportfiskebodens hemsida. Jag blev lite sugen på att bygga ett eget flugspö. Dels är det billigare, man kunde komma tusenlappen billigare, och det är alltid roligt när man har gjort något själv... Är det svårt att bygga ett själv om man är noggran och lite allmänt händig eller behöver man ha gjort det ett par gånger innan det kan bli bra resultat? Är det någon som har erfarenheter av det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
      11 svar
      13 547 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85