Nästan panik... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästan panik...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nästan panik...

Vad är det som händer? Långfredagen åkte jag till Motala - halva Möckeln var isbelagd, såg inte en råk på Storbjörken. Åkte den vägen till Örebro i dag och både Möckeln och Storbjörken var isfria. Och vid stugan står båten vintertäkt med ett trailerhjul bortskruvat, utan propeller och med batteriet på laddning i moppegaraget.
    När våren närmade sig förra gången hoppades jag väl på premiär medan frugan var på Gran Canaria. Så kom en ny köldknäpp och hoppet försvann. Men så nu - ? Blir nog att få ordning på skiten och en snabbis ut i morgon. Så hinner jag ju... Det är ju några dagar till fredag...
    Skit fiske!
    Gösta

PS får väl köra förbi rampen i morgon och se om det över huvud taget är möjligt att sjösätta. I den här kommunen går nämligen örebroares visioner före verkligheten... Men kanske det går att sätta i i Degerfors... Här i Karlskoga är det liksom så att av de två befintliga ramperna så väljer kommunen den mest utsatta, för att örebroaren ska kunna förverkliga en vision som förstör dyrbara grönområden...

Det där tycker jag är typiskt för varje år.
    Hur gott om tid man egentligen har/haft, blir det smått panik ändå. Man lär sig nog aldrig.....

Kommentera

Gör som jag. Låt beten ligga i året runt i lite strömmande vatten. Blir det som iår lite väl kalt så dra upp båten på isen bara. Så är man alltid redo.

Kommentera

Skämt och sido man är aldrig redo när det väl gäller

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
          Gör som jag. Låt beten ligga i året runt i lite strömmande vatten. Blir det som iår lite väl kalt så dra upp båten på isen bara. Så är man alltid redo.
          Förr, när fisket var en del av vissa hushålls livsmedelsförsörjning, hade man ju isekor, båtar som gick att dra på isen men var tillräckligt robusta för att kunna bryta sig fram i tunnare is... Kanske vore en idé. Men då får man väl byta båt, tror inte Lindern skulle gilla sådan behandling...
          Skit fiske!
          Gösta

PS, blir inget av idag, dessvärre. Trodde jag skulle klara mig från plikter som gräsänkling men icke...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 570 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85