Det kom en serie för några år sen med beteckningarna S, SX, samt STX(samma som en del övriga rullar från ABU). Dessa är inte gjorda i sverige och har inte samma kvalle. Tror att även någon variant av 7000-rullen som inte är svensktillverkad.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dragon thytan jerk
Collapse
X
-
Runda ambassadeur som heter s, sx och stx görs inte i Sverige. Det finns även modeller som heter bcx och calex som inte heller görs i Sverige, men dessa har inte sålts på svenska marknaden. Ibland stöter man på dem på tradera ändå.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggJag har ju öppet köp så funderar nu på att skicka tebax spö och rulle och läsa på lite mer :-)
En fråga där bara, hur ser man att rullen inte är svensk ?
Jag trodde ABU var seriösa och inte tillät något annat en högsta kvalite, speciellt på deras Ambor :-)
Alla runda ambassadeur i storlek 7000 och större tillverkas inte heller i Sverige. Och givetvis så görs inga lågprofil heller i Sverige. Det känns faktiskt som att det sakta men säkert blir allt färre svensktillverkade ambassadeurer kvar i sortimentet, särskilt som en del klassiska modeller tas bort, tex cs pro rocket.
Kommentera
-
Är säkert värt dom småpengarns, men frågsn vsr hur klassningen av spöt är, vilka betesvikter den hanterar bra. Om buster jerk och big bandit är för tunga. Kanske är salmo 10/12 cm som är mer lagom till spöt?Ursprungligen postat av vec Visa inläggJag köpte för 2 år sedan en Revo Toro Nacl med flätlina och ett Thytan Jerk hos Huntyard Berras på sportfiskemässan för 1900:-
Spöt har gjort det det ska och jag har inget att klaga på. Det är ett basic jerkspö som verkar hålla.
Hade det spöt som är lite högre klassat funnits för detta pris hade jag inte tvekat
Kommentera
-
Är väl som allt annat, för dyrt att tillverka i Sverige :-(Ursprungligen postat av Träben Visa inläggRunda ambassadeur som heter s, sx och stx görs inte i Sverige. Det finns även modeller som heter bcx och calex som inte heller görs i Sverige, men dessa har inte sålts på svenska marknaden. Ibland stöter man på dem på tradera ändå.
Alla runda ambassadeur i storlek 7000 och större tillverkas inte heller i Sverige. Och givetvis så görs inga lågprofil heller i Sverige. Det känns faktiskt som att det sakta men säkert blir allt färre svensktillverkade ambassadeurer kvar i sortimentet, särskilt som en del klassiska modeller tas bort, tex cs pro rocket.
Men på rekommendation av Stahre87 så sökte jag på den rullen han sa, och hittade ett annat kombo på Berras för 1999:- :-) kollade även på Thytan Jerk med rulle för 1699:- så skall läsa lite om dom innan jag slår till :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Abus lina är automatiserad annars hade den flyttas för länge sedan. Rullar ger dålig vinst kolla istället vad tillverkarna tjänar på flätlinor.
Artikel från 2001Senast ändrad av Monkey; 2016-04-13, 11:38.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 291 visningar