Det har kommit lite nytt kring skarven. Kanske är den numera ett generellt hot mot Östersjön...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skarvjakt, inte en dag försent!
Collapse
X
-
Det där låter bra! Hoppas att EU tar åt sig av det också, för dom har ju motsatt sig jakt på Skarv.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Bra artikel, tack för den!Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggDet har kommit lite nytt kring skarven. Kanske är den numera ett generellt hot mot Östersjön...
https://www.fiskefeber.se/skarven-ar...ev+-+Juni+2016
Kommentera
-
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Var jag än fiskar i mälaren ser jag denna fågel, flertal ggr har jag fått upp gös, abborre samt mindre gäddor med ett långt skärsår på sidan, och de som inte överlevt skarvattakerna blir vitt bajs på träden ute på öarna som blir till en kyrkogård.
Hur kan man ens försvara något så pass hemskt?
Kommentera
-
Vet inte. Jag gillar havsörn och jakt. =)Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggVar jag än fiskar i mälaren ser jag denna fågel, flertal ggr har jag fått upp gös, abborre samt mindre gäddor med ett långt skärsår på sidan, och de som inte överlevt skarvattakerna blir vitt bajs på träden ute på öarna som blir till en kyrkogård.
Hur kan man ens försvara något så pass hemskt?Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Naturmupparna tycker att det ser fint ut när skärgårdens vegetation dör ut.Ursprungligen postat av hejgo Visa inläggHar läst igenom tråden nu..
Man häpnar över hur de så kallade "naturvännerna" i sin iver att visa sej miljöduktig helt bortser från det faktum att mellanskarven inte biologiskt hör hemma i Sveriges natur och dessutom gör enorm skada!Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 276 visningar