Hejsan, jag har köpt en bulldawg och sen en fishitkopia och en helltail och en prologic kopia och jag blev förvånad över att både helltailen och prologickopian gick bättre än den riktiga bulldawgen när den är så mkt dyrare, dessutom var det bättre krok på prologics bete. varför är det så? borde dom inte sänka priset på bd nu när kopiorna finns?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bulldawg och dess kopior
Collapse
X
-
Vaddå gick bättre? Dessutom är väl knappast en Hell-tail en Bulldawgkopia?Ursprungligen postat av qwertyHejsan, jag har köpt en bulldawg och sen en fishitkopia och en helltail och en prologic kopia och jag blev förvånad över att både helltailen och prologickopian gick bättre än den riktiga bulldawgen när den är så mkt dyrare, dessutom var det bättre krok på prologics bete. varför är det så? borde dom inte sänka priset på bd nu när kopiorna finns?
-
Hejsan, vilken är det som är helltail är det den med träkropp fram? förisåfall menade jag Ghost tail, iallfall den som CWC säljer. Ja jag tyckte att Prologic betet och Ghosttailen sjönk bättre och viggade fint på kropparna medan BDn lixom ville kantra hela tiden, och sen tyckte jag att svansarna på prologic och ghosttail rörde sig mer när jag spann in dom, men det kanske är för att det är ett hårdare gummi i bulldawgen?
Kommentera
-
Ja, då menade du nog Ghost-tail. Enligt min erfarenhet så har Bulldawg ett mycket mer attraktivt rörelsemönster än GTn. Dragen sjunker inte på samma sätt. Fishits kopia är identiskt med GT så den lär vara likadan. Hur det är med prologickopian vet jag inte, de extra jiggsvansarna på sidan ser intressanta ut och bör ge en stabilare sjunkning. BDn har aningen hårdare gummi än de andra dragen men det ger istället ökad hållbarhet. Jag skulle köpa BD alla dar i veckan, den är värd några extrakronor enligt mitt synsätt. Kanske att Prologicdraget är nåt att ha, men det är ju bara ett par tior billigare än originalbetet.
Kommentera
-
Är det en shallow Bulldawg? För den vanliga brukar gå rakt i vattnet med originalkrokuppsättningen. Skicka mig ett PM med din mailadress så får du en beskrivning på hur man fixar till BDn så den blir ruggig för djupfiske efter gädda.Ursprungligen postat av qwertyDet är en bulldawg regular, den kantrade lixom när man vevade in den, och ibland slog den runt.
Kommentera
-
va spelar de för roll om de är bättre krokar på betena men ska endå byta dom.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
12 922 visningar