Fiske-"loggbok" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske-"loggbok" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag använder Fishing Log Pro som det skrevs om ovan. Lite bökigt att komma in i men sedan är det helt suveränt! Gär att lägga in egna nivåer på i princip allt (våghöjder, vindriktningar, månfaser och en helsikes massa mer..). Det finns även underhållsloggar för ex. båten/motorn.

Grafer och fångstloggar går också att läsa ut som filer eller direkt till html-sidor.

Helt klart den bästa fångstloggen jag har testat någon gång...
    Senast ändrad av Negus negesti; 2006-05-17, 21:04.
    [FONT=Courier New]Är det inte restskatt så är det förstoppning.. Riktigt glad får man aldrig va..[/FONT]

Kommentera

Fråga

Tänkte kolla om det finns intresse för fiskedagbok på nätet med samma funktioner som fiskedagbok.tk .
      Dagboken är privat eller kan göras publik, kan kopplas till ett "team" osv.
      Ladda upp bilder osv.
      Till detta kan man lägga en "fiskeblog" samt lite annat.

Kanske är något som redan finns osv, men finns intresse kan man styra upp detta

Kommentera

Här är några på finska
        Bläddra ner till Ohjelmat ja pelit
        Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.

Kommentera

hehe

Är iofs finne men finskan lämnades i Finland så jag är lika lost på den som en sjöman på land...

Kommentera

Ursprungligen postat av petcant
            Tänkte kolla om det finns intresse för fiskedagbok på nätet med samma funktioner som fiskedagbok.tk .
            Dagboken är privat eller kan göras publik, kan kopplas till ett "team" osv.
            Ladda upp bilder osv.
            Till detta kan man lägga en "fiskeblog" samt lite annat.

Kanske är något som redan finns osv, men finns intresse kan man styra upp detta
            jag är intresserad!

Kommentera

förslag

Kom gärna med förslag på funktioner osv.

Kommentera

Kom gärna med förslag på funktioner osv.
                Datum
                Klockslag
                Plats
                Fångstart
                vikt, längd
                Bete, färg osv...
                Väder o vind etc.
                djup på fångstplats och fångstdjup
                temperaturer, land o vatten..
                Fångstmetod
                Övrigt..

Har säkert glömt massa men dessa punkter kan ju vara bra..

Kommentera

Bild

Typ såhär.
                  Har även kopplat användare osv till detta nu så att man måste vara inloggad för kunna se sakerna.

Kommentera

Typ såhär.
                    Har även kopplat användare osv till detta nu så att man måste vara inloggad för kunna se sakerna.

Ser bra ut.. men varför står det "platser" och sen "plats" ?
                    Glöm inte att det måste vara med temperaturer också..

Kommentera

Fiskelogg

Kunde inte låta bli att skriva en kommentar efter att ha läst inläggen här.
                      Jag har sedan 1997 på hobbybasis tagit fram Fiskedagboken. Under desa år har jag fått ett antal trogna användare som uppdaterat programmet.
                      Min ambition har varit att utveckla programmet efter användarnas önskemål.
                      Det är tråkigt att läsa i forumet att man saknar funktioner och anser programmet vara buggigt utan att ha kontaktat mig. Problemet i att få ett buggfritt program består av:

1: Jag som programmerare måste förutse all input som en användare gör i programmet. Om han gör fel måste jag skriva en kod som fångar upp detta.
                      Ex.vis så har många försökt att skriva in fångster i programmet utan att ha skapat en databasfil först. För 100%ig felfrihet krävs användarnas feedback. Det slinker alltid igenom något som man inte tänkt på att fånga upp.

2: Ingen dator är den andra lik. Bl.a så har vi problemet med att Microsoft, m.fl. spottar ut nya DLL-filer hela tiden som inte är bakåtkompatibla. Detta medför att man måste skriva felkod för att kringgå denna inkompabilitet. För detta krävs användarnas feedback. Detta är ett Major problem. Sök i Google på "dll hell".

Det finns inget program som kan bli buggfritt eller bättre i andra hänseenden om det inte ges feedback.
                      Det finns ingen utvecklare som vill släppa ut ett program som inte är "färdigutvecklat". Trots det, så hittar man alltid någon bugg i de flesta program. Inte ens MS, Corel; Adobe klarar sig från detta.

Under hösten 2005 så ökade nedladdningarna av Fiskedagboken med flera 100%. Anledningen var att någon "snäll" person lagt upp cracken till programmet på Swecheck. Sedan dess har registeringarna sjunkit från några stycken/år till nada.
                      Min förhoppning var ändå att detta skulle bredda användarbasen och med det öka feedbacken så att nästa version av programmet skulle bli än bättre. Nu blev det inte så, därför kommer Fiskedagboken att upphöra.

Med dessa ord vill jag önska Er lycka till med utvecklandet av Er Fiskelogg och samtidigt uppmana resten att hjälpa till med feedback.

Senast ändrad av sm2ieo; 2006-05-29, 18:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 574 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85