Optimist på Tradera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optimist på Tradera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hygglo Visa inlägg
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
    Holy matha****! De va ju jävlar vilket slutpris...
    Gick från 1 800 till 18 000 på ett bud, tror någon snubblade på tangenterna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
      Gick från 1 800 till 18 000 på ett bud, tror någon snubblade på tangenterna.
      vafan, går inte traderas autobud in om man lägger så högt? eller går det att lägga autobud?

Förövrigt är det inte bara ni gubbar vars karriär startade med gamla abumatic´s

Det första kastsettet jag fick använda var ett abumatic 120 (eller liknande med orangea kåpan) med tillhörande abu-spö vars rullfäste var nedsänkt och hade pistolgrepp, fina minnen man har och borde sätta upp det på väggen när jag har möjlighet Får tacka far min för att han inte gamla fiskesaker ^^
      Minns även att nylonlinan var som ett gummiband och hade väldigt mycket spolminne, blev en boll direkt när man drog ut.

Tror till å med att jag hade flourocerande grön fireline på det, men då snackar vi runt 2003 nångång, när mitt fiskeintresse var på topp.

Kommentera

Ang traderagrejen ser man i historiken att tradeörjan sopat till med 18100 vilket har fått kyry att uppnå sitt maxbud på 18000. Och därmed förlora.
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
          Jajamänsan! Den vägen gick jag också! Det blå spöt med svarta plastringar som man klämde fast rullen med?
          Precis!

Kommentera

Sen en Cardinal 40 med blått massivt spö, ett riktigt lyft....Gamla minnen!
            Jag uppgraderade till en Abumatic 270 och något 2 hands spö fiske klass 2

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Jag uppgraderade till en Abumatic 270 och något 2 hands spö fiske klass 2
              Svensk kvalitet, 270 rekommenderade jag till brorsan, själv sommarjobbade jag första gången 1980 å lönen lades bl a på en Amb 5600C med ett 152 Caster Zoom (metallholk och virad rostfri tråd till öglor )
              Rullen kostade 475 kr, en "förmögenhet" för mig på den tiden men rullen är fin ännu...

Kommentera

Är det något väldigt speciellt med denna rulle - eller vad hände egentligen?

Kommentera

Ursprungligen postat av andrho Visa inlägg
                  Är det något väldigt speciellt med denna rulle - eller vad hände egentligen?
                  Det var med den fiskekarriären började för en dal av oss på sjuttiotalet... Rullen är verkligen inget vidare. Såldes i kit med ett lika bra spö. När jag och mina kompisar uppgraderat oss till haspel döpte vi kitet till Abu noll.
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                    Det var med den fiskekarriären började för en dal av oss på sjuttiotalet... Rullen är verkligen inget vidare. Såldes i kit med ett lika bra spö. När jag och mina kompisar uppgraderat oss till haspel döpte vi kitet till Abu noll.
                    Aj, jag missade att citera när jag postade inlägget. Jag syftade på rullen som gick för 18 100:-.

Kommentera

Kollade på crverano:s avslutade auktioner och konstaterade att utgångspriserna var väl högt valda , bara 1 rulle har blivit såld.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 539 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85