Fiska Abborre! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska Abborre!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo det stämmer nog, jag har hört att den ökade mängden gös i Mjörn har trängt tillbaka Abborren.

Kommentera

Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg
      Har också kört en del jigg med fullkomligt värdelöst resultat.. la ner jiggandet eftersom jag bevisligen sög på det och gick över till spinnare och mindre skedar, jävlar vilken skillnad! Fått galet mycket abborre i varierande storlek upp emot kilot. Bäst resultat har utan tvekan 15 grams lottospinnare i mörka färger levererat.. Fått en del bonusgäddor också, största på strax över 8 kilo på lottospinnare så det är mitt tips.
      Tänk vad det kan vara olika... Här omkring har det varit värdelöst fiske med spinnare, wobblers, jerkbaits, spinnerbaits, blades, viblures och allt j-a krams jag har i lådorna. Så slänger man på en gammal hederlig relax 2,5" och det smäller på hela tiden.

Kommentera

Har varit och jagat sommarborre i Östersjön på "Säkra ställen" vid flertalet tillfällen. Endast några få fångade. Upplever abborrfisket som mycket trögt just nu. Jag har sett dom men dom hugger inte.

Äh, drar ut nu mellan skurarna och testar.

Kommentera

Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
          Har varit och jagat sommarborre i Östersjön på "Säkra ställen" vid flertalet tillfällen. Endast några få fångade. Upplever abborrfisket som mycket trögt just nu. Jag har sett dom men dom hugger inte.

Äh, drar ut nu mellan skurarna och testar.
          Trögt är bara förnamnet. Snittar på 2-3 borrar och ett gäng snipor per pass. Dock oftast bra storlek. Man undrar om skarven käkat upp alla mindre.

Kommentera

Jag får inga mängder men har ändå lyckats hitta abborre hyfsat. Fiskar i Mälaren och kör dubbel jigg typ dropshot. Ibland tar dom på den övre lite mindre jiggen och ibland tar dem på den undre större jiggen. Jag får mellan 6-12st abborrar på ett kvällspass eller moegonpass (fiskar oftast halva dagar) och 1-3 bonusgäddor och ibland om jag har tur nån gös.
            Mitt trick är branter och grynnor. Dubbeljigg en stor en liten . Fiskar ganska långsamt längs med botten. Och gult och vitt har funkat bäst iår .

Kommentera

Provade värmdö igår för första gången. Och utan ekolod men det gav 7st abborrar på 2timmar. Största strax över 400.
              Då provade jag längs med bergskantar.
              Hyfsat pass .. men man blir ju deppig om man kollar Youtube och dom plockar 100 borrar på ett pass , där ligger man i lä

Kommentera

Jag har haft en bra "abborrsommar" Tagit 17st över kilot och största på 1574g.
                Säkert dragit 30-40 abborrar på 8-900g.Fiskar i Norrland och här kanske det varit bättre abborrfiske än söder ut.
                Fiskar nästan bara med jigg, oftast egentillverkade.
                Följ gärna mig på insta: Fishingbr0s
                Har bla lagt upp bilder på några av mina borrar från semestern där.
                Fishingbros

Kommentera

Har fiskat en hel del på värmdö senaste två veckorna med relativt bra resultat.
                  Snittar cirka 15 borrar per tur med 90 % tagna på diverse jiggar i naturella färger. Bra snittvikt med tyvärr bara en topp på 560 gram. Kan tillläggas att jag bara varit ute mitt på dagen i cirka 4 timmar per tur.
                  Spinnare och crankbaits verkar locka mer smågäddor än abborrar.

Fiskat på branter med djup mellan 6-10 meter.

Kommentera

Ursprungligen postat av SkaD Visa inlägg
                    Jag får inga mängder men har ändå lyckats hitta abborre hyfsat. Fiskar i Mälaren och kör dubbel jigg typ dropshot. Ibland tar dom på den övre lite mindre jiggen och ibland tar dem på den undre större jiggen. Jag får mellan 6-12st abborrar på ett kvällspass eller moegonpass (fiskar oftast halva dagar) och 1-3 bonusgäddor och ibland om jag har tur nån gös.
                    Mitt trick är branter och grynnor. Dubbeljigg en stor en liten . Fiskar ganska långsamt längs med botten. Och gult och vitt har funkat bäst iår .
                    Det där har jag prövat endast sporadiskt men är det inte alltför grönt på botten så ska jag försöka så mer regelbundet! Är ju genialt i sin enkelhet då "metoden" både ger två alternativa djup, olika storlek på beten och möjlighet till variation i färg

Kommentera

Ursprungligen postat av Freddo80 Visa inlägg
                      Jag har haft en bra "abborrsommar" Tagit 17st över kilot och största på 1574g.
                      Säkert dragit 30-40 abborrar på 8-900g.Fiskar i Norrland och här kanske det varit bättre abborrfiske än söder ut.
                      Fiskar nästan bara med jigg, oftast egentillverkade.
                      Följ gärna mig på insta: Fishingbr0s
                      Har bla lagt upp bilder på några av mina borrar från semestern där.
                      Wow, såna där vatten har vi inte i Uppsalatrakten! Måste vara ett riktigt Lyck-sel du fiskar och i Mälaren har vi inga sel - bara stora vidder av vatten och några hårdfiskade branter, grynnor och växtbälten... Men ja är inte bitter jag inte, nä nä....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 064 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman