Jo det stämmer nog, jag har hört att den ökade mängden gös i Mjörn har trängt tillbaka Abborren.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiska Abborre!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av RichardO Visa inläggHar också kört en del jigg med fullkomligt värdelöst resultat.. la ner jiggandet eftersom jag bevisligen sög på det och gick över till spinnare och mindre skedar, jävlar vilken skillnad! Fått galet mycket abborre i varierande storlek upp emot kilot. Bäst resultat har utan tvekan 15 grams lottospinnare i mörka färger levererat.. Fått en del bonusgäddor också, största på strax över 8 kilo på lottospinnare så det är mitt tips.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggHar varit och jagat sommarborre i Östersjön på "Säkra ställen" vid flertalet tillfällen. Endast några få fångade. Upplever abborrfisket som mycket trögt just nu. Jag har sett dom men dom hugger inte.
Äh, drar ut nu mellan skurarna och testar.
Kommentera
-
Jag får inga mängder men har ändå lyckats hitta abborre hyfsat. Fiskar i Mälaren och kör dubbel jigg typ dropshot. Ibland tar dom på den övre lite mindre jiggen och ibland tar dem på den undre större jiggen. Jag får mellan 6-12st abborrar på ett kvällspass eller moegonpass (fiskar oftast halva dagar) och 1-3 bonusgäddor och ibland om jag har tur nån gös.
Mitt trick är branter och grynnor. Dubbeljigg en stor en liten . Fiskar ganska långsamt längs med botten. Och gult och vitt har funkat bäst iår .
Kommentera
-
Provade värmdö igår för första gången. Och utan ekolod men det gav 7st abborrar på 2timmar. Största strax över 400.
Då provade jag längs med bergskantar.
Hyfsat pass .. men man blir ju deppig om man kollar Youtube och dom plockar 100 borrar på ett pass , där ligger man i lä
Kommentera
-
Jag har haft en bra "abborrsommar" Tagit 17st över kilot och största på 1574g.
Säkert dragit 30-40 abborrar på 8-900g.Fiskar i Norrland och här kanske det varit bättre abborrfiske än söder ut.
Fiskar nästan bara med jigg, oftast egentillverkade.
Följ gärna mig på insta: Fishingbr0s
Har bla lagt upp bilder på några av mina borrar från semestern där.Fishingbros
Kommentera
-
Har fiskat en hel del på värmdö senaste två veckorna med relativt bra resultat.
Snittar cirka 15 borrar per tur med 90 % tagna på diverse jiggar i naturella färger. Bra snittvikt med tyvärr bara en topp på 560 gram. Kan tillläggas att jag bara varit ute mitt på dagen i cirka 4 timmar per tur.
Spinnare och crankbaits verkar locka mer smågäddor än abborrar.
Fiskat på branter med djup mellan 6-10 meter.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SkaD Visa inläggJag får inga mängder men har ändå lyckats hitta abborre hyfsat. Fiskar i Mälaren och kör dubbel jigg typ dropshot. Ibland tar dom på den övre lite mindre jiggen och ibland tar dem på den undre större jiggen. Jag får mellan 6-12st abborrar på ett kvällspass eller moegonpass (fiskar oftast halva dagar) och 1-3 bonusgäddor och ibland om jag har tur nån gös.
Mitt trick är branter och grynnor. Dubbeljigg en stor en liten . Fiskar ganska långsamt längs med botten. Och gult och vitt har funkat bäst iår .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Freddo80 Visa inläggJag har haft en bra "abborrsommar" Tagit 17st över kilot och största på 1574g.
Säkert dragit 30-40 abborrar på 8-900g.Fiskar i Norrland och här kanske det varit bättre abborrfiske än söder ut.
Fiskar nästan bara med jigg, oftast egentillverkade.
Följ gärna mig på insta: Fishingbr0s
Har bla lagt upp bilder på några av mina borrar från semestern där.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
|
9 svar
1 064 visningar
0 gillar