GoPro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GoPro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kör en Sony HDR-AS50r i vattentätt hus med sugkoppsfäste och fjärrkontroll (med live view) på armen.

Tyvärr går det inte att köpa kitet komplett i Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
      Vad använder ni för prylar för att montera på ex. Relingsräcke? Länka gärna till bra produkter!
      Finns ju en del olika sätt.
      Sugkopp: Skulle inte våga annat än original
      Flex Clamp med en gooseneck: Skulle inte våga annat än original
      Handlebar-mount: Finns massa på aliex eller wish.
      Ram-mounts har ju massa prylar också, frågan är bara hur mycket du vill pröjsa....
      https://shop.gopro.com/EMEA/mounts/s...AUCMT-302.html
      https://shop.gopro.com/EMEA/mounts/j...ACMPM-001.html
      https://shop.gopro.com/EMEA/mounts/h...AGTSM-001.html

Kommentera

Använder samma till räcket, som till lanternan och gopro:
        http://www.navisafe.com/project/10-navimount-pole-pack/

Kommentera

Hero 4 Black, oftast eller nästan alltid monterad på bröstet.

Fantastisk kamera! Batteritiden är väl det enda jag kan gnälla lite på. Filmar som standard i 1080p, 60 fps.
          Mvh,
          Lucas

"Stockholm Fishing" @ Facebook

Kommentera

Ursprungligen postat av poipengustafsson Visa inlägg
            Jag har en Kina kamera som funkar kanon. Finns många bra kameror för bra priser. Men har du råd så kör gopro. Kameran sätter jag på en selfiepinne som jag suttit fast i en portabelt spöhållare.

Här är ett klipp hur det ser ut när jag fiskar.
            https://www.instagram.com/p/BXv18engdUh/
            Vet du vilken modell av Kina-kamera som du använder? det ser ut att finnas en uppsjö av dom

Kommentera

Ursprungligen postat av Mighty_pike Visa inlägg
              Vet du vilken modell av Kina-kamera som du använder? det ser ut att finnas en uppsjö av dom
              Jag använder soocoo s70. Köpte den för nästan två år sedan. Skulle jag köpa en nu så skulle jag lägga pengarna på sjcam star eller sjcam legend. Då får du mycket kamera för pengarna.

Är du osäker så kolla youtube och sök på budget action camera 2017 så finns det en del klipp om olika kameror.

Kommentera

Jag kör med en Hero 4 Black.
                Använder den endast då jag är själv i båten till fotografering av fisk som är värd att fota...
                Tyvärr blir det alldeles för sällan den kommer till användning

Kommentera

Ursprungligen postat av poipengustafsson Visa inlägg
                  Jag använder soocoo s70. Köpte den för nästan två år sedan. Skulle jag köpa en nu så skulle jag lägga pengarna på sjcam star eller sjcam legend. Då får du mycket kamera för pengarna.

Är du osäker så kolla youtube och sök på budget action camera 2017 så finns det en del klipp om olika kameror.
                  Tackar för tipsen! Ska kolla in youtube på dessa modeller.

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Jag kör med en Hero 4 Black.
                  Använder den endast då jag är själv i båten till fotografering av fisk som är värd att fota...
                  Tyvärr blir det alldeles för sällan den kommer till användning
                  Jag tänkte också använda den till fotografering när jag är själv i båten. Det hade varit grymt om man kunde hitta en med röststyrning så man kunde tala om för den när det var aktuellt med foto/filmning. Försökte hitta en app till min Iphone för ändamålet, men tyvärr verkar inte Apple ha kommit dit än :/.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mighty_pike Visa inlägg
                    Tackar för tipsen! Ska kolla in youtube på dessa modeller.

Jag tänkte också använda den till fotografering när jag är själv i båten. Det hade varit grymt om man kunde hitta en med röststyrning så man kunde tala om för den när det var aktuellt med foto/filmning. Försökte hitta en app till min Iphone för ändamålet, men tyvärr verkar inte Apple ha kommit dit än :/.
                    SJCam SJ6 legend har varit mycket lätt att använda. Fjärrkontrollen (vattentät) är helt super. Man kan med ett klick ta en bild (självutlösare så hinner man presentera fisken snyggt) eller sätta igång videoinspelningen. Kvaliten på kameran (både bild och byggkvalite) är över förväntan. Det finns billigare kinakameror men priset med tillbehör inräknat för SJ6 blir nästan en tredjedel av en GoPro. Den filmar inte 4K men marknadsförs som en 4K kamera då den har ett interpolerat (uppskalningsläge) för 4K.
                    Max upplösning är 2K.
                    I mitt tycke klarar man sig mer än väl med HD 1080 och då filmar den 60fps med bra kvalite.
                    Går man ner lite i upplösning 720k (ser fortfarande bra ut) kan man filma 120fps och få sköna slowmo bilder.
                    Mycket bra och tydlig display på framsidan med lampor och LCD så man ser vad kameran gör.
                    Bra och användbar liten touckskärm på baksidan så inställningarna blir busenkla.
                    (obs blanda inte ihop SJ6 med SJ6000)

Köpte mina två SJ6 Legend i våras och det har kanske kommit andra bättre konkurrenter men jag är skitnöjd så här långt.

Kommentera

Till att kort använder jag mobilen.

Använder en Bluetooth kontroll för att ta kort. Den lägger jag på golvet och trycker till med foten så tar den kort.

För att hålla i telefonen använder en liknande sån här. Sätter fast den på en beteslåda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 554 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85