Vad tycker DU ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker DU ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag tror att ett bra sätt att få igång lite verksamhet utöver forumet är att kolla om någon vill vara "regionsansvarig".

detta skulle innebära att man frivilligt och ideellt axlar ansvaret att arrangera fiske-träffar på lokal nivå, viktigt är ju t.ex att det blir variation på träffarna så att man kan lära sig av varandras erfarenheter, jag skulle t.ex kunna hjälpa till att arrangera en UL/Jigg-dag, nån annan kanske kan hjälpa till med en Jerk-dag eller Flugfiske dag...osv..

Nu spånar jag lite bara, men för kalle-kotte 32 med 3småungar och en trött fruga så finns det inte en suck att komma iväg på någon resa.
    Likaså moppe-jonte med studiebidrag och trimmad dt50, han har helt enkelt inte råd att sticka iväg på nå långa sträckor tyvärr.

jag tycker inte att en resa är en dålig idé, och det ena utesluter inte det andra, men det blir kanske bara de riktigt inbitna hardcore-fiskarna som prioriterar en sån resa framför andra aktiviteter.

Mvh Kenny

Kommentera

Att jobba mer eller mindre aktivt med fiskevård tycker jag hör till en fiskeklubb. Och då inte bara med sin egna lilla sjö. Att värna om de olika vattnen och gemensamt göra något bra för vattnen i närområdet gagnar alla.

Nu fungerar detta givetvis bara om klubben har ett antal medlemmar, varav åtminstone några av dem är intresserade av detta.

Men hej, det var ju bara ett exempel på förslag.
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
        Tack …fortsätt gärna om ni kommer på något mer .
        Bro fiske har en mycket bra hemsida och verkar ha bra aktiviteter .
        Ang tävlingar .
        Brukar fiskeklubbar tävla mot varandra ?
        Finns det några som ni känner till som brukar föreläsa?

----------------------
        passar på att SKRIKA ut glädjen att jag äntligen fått mitt fiskekort (Jippi) kortet kom med snigelpost

Visst finns det gott om folk som både kan / brukar föreläsa. I princip kan du ta vilken "fiskeprofil" som helst;
        Hans Nordin, Berra Mårdh, Jean Jältsten, P-U härinne, Sverker Lovén/ Bernt Åström. (bara några exempel)
        Det handlar ju om vad man är ute efter. Fiskeupplevelser, viss inriktning. Fiskevård osv.

En del klubbar brukar tävla mot varandra. Ett exempel på det är pimpeltävlingen 4-klövern där bl a Jsfk och Forellen ingår (4:a klubbar gör upp). Är osäker på om det finns andra klubbar som möts i nåt annat än pimpelfiske men Sthlm eller landet för den delen har ju ganska många klubbar.

Är man ej medlem i någon klubb men kanske i Sportfiskarna är man ju välkommen på Distriktets aktiviteter. Se nedan:

På sidan finner du även kontaktinfo gällande sportfiskeklubbar i dina trakter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
        11 svar
        13 522 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg jimmy85
        av jimmy85