" Förfest " innan Premiären. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

" Förfest " innan Premiären.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• " Förfest " innan Premiären.

Inte omöjligt att jag åker ner långfredag/påskafton till Höganässträckan för o kolla så att kastarmen funkar inför dagen D ( söndag ).
    Ser ut o bli en stygg premiär med riktigt kylslagen morron. Kommer det att finnas ngn fisk när vattnet är så kallt och lågt.
    Förra årets premiär gav gott om fisk för mig o några polare , hoppas kan man ju alltid men jag skulle bli förvånad om det sker igen.
    Som tur är , till vissas förtret - nån måste dra lass , så är jag ledig hela nästa vecka och då skall det nötas . Kan bli dubbelpass om det känns rätt.
    1/4 here we come.
    Peter B

Hur är fisket inne i småbåtshamnar? Värt och lägga lite tid där?

Kommentera

Varför inte , desto fler lokaler som testas desto större chans. Den vindriktning som ser ut att "drabba oss " N-NO tillhör inte favoriterna och ger mestadels en frånlandsvind , svårt o hitta lokaler där vinden stöter mot land ( västkusten ). Samtidigt så har jag svårt o låta bli en premiär. Och som tur är går det inte att förutse hur det skall bli även om man kan se vissa mönster år från år utifrån väder ,temp m.m.
      Jag envisas med mitt mantra : "det räcker med ett napp ! " det kan va drömfisken och då " skiter vi i " vilken vind det är eller om det är lågt vatten o.s.v. Jag kommer o testa runt Halmstad -grunda vikar ,försöker se om jag finner ngn lokal där vinden kommer in. Ger det inget kommer jag inte o stanna utan byta rätt snabbt till nytt place. Fisken är enligt de som vet rätt stationär när vattnet är så kallt. Dessutom får jag lite ny energi varje gång jag startar upp på ny lokal.
      Önskar er alla en fin premiär hoppas ni får känna ngt , oavsett så lämna gärna lite info på fliken fiskerapporter.
      Peter B

Kommentera

är sjöarna i Halmstad inte istäckta ? i sådana fall kan man åka dit med båt och fiska på söndag ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
        7 svar
        1 534 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
        Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34