chris yates - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

chris yates

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • chris yates

    jag letar efter någon skön bok att läsa..chris yates ska ha skrivit en bok som heter casting at the sun.. nån som läst? jag vill ha nåt filosofiskt.. inte en fiskemanual så att säga.
    does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

  • #2
    Ursprungligen postat av ezox
    jag letar efter någon skön bok att läsa..chris yates ska ha skrivit en bok som heter casting at the sun.. nån som läst? jag vill ha nåt filosofiskt.. inte en fiskemanual så att säga.
    Yates rekomenderas MYCKET starkt!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av ezox
      jag letar efter någon skön bok att läsa..chris yates ska ha skrivit en bok som heter casting at the sun.. nån som läst? jag vill ha nåt filosofiskt.. inte en fiskemanual så att säga.
      Heres links to two wonderful book shops www.medlarpress.com and www.anglebooks.com that I can personally recommend. both carry many of Mr Yates titles! Also Ebay UK is a great place to look!

      My favourite Yates title is The Secret Carp, but everything he writes is so extremely wonderful, charming and sums up the true essence of angling, read everything you can get your hands on, you won’t be disappointed!

      His descriptive writing and special style will take to another world. And also if you haven’t seen his film “A Passion for Angling” please do so, it’s a must see!


      /William
      I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

      - John Gierach

      Kommentera


      • #4
        http://www.medlarpress.com/viewbook.php?id=54 Here they do “casting at the sun” in paper back for just £15 so around 200kr, In under “Medlar classics”
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

        - John Gierach

        Kommentera


        • #5
          Also worth a look is my favourite magazine "Waterlog", there are four issues a year of quality reading, heres a review I did; http://www.purist.se/tackle_details.php?ID=7 And there website is www.waterlogmagazine.com

          /Good luck!
          I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

          - John Gierach

          Kommentera


          • #6
            Kan oxå skriva under på att "Casting at the sun" är något av det bästa jag läst i fiske/filosofi genren. Fri från tekniska beskrivningar av "fyra varv, sen shrink tube, sväng vänster vid Statoil, sen superglue o sist EXAKT 4,2 mm mellan boilien o krokböjen" beskrivningar, däremot kan det ägnas typ två å en halv sida åt att beskriva magin runt en soluppgång vid en sutarmetemorgon.

            Underbart.

            (O har du INTE sett "A passion for angling" än med Yates så se till att göra det)
            [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
            -Ta med skräpet hem.
            -Var ödmjuk.
            -Njut. Sluta hetsa o stressa.
            -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


            http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

            Kommentera


            • #7
              Bara att hålla med. Jag har "Casting at the sun" (CATS) som favorit, sedan "Secret carp" (har den som ljudbok också så jag kan lyssna på den i bilen på väg till fiske - uppläst av Yates hisself of course). Falling in again är också charmig, men handlar mycket om Barb - eftersom han skrev det under sin "rinnandevattenperiod". CATS har min sambo läst också och t.o.m. hon uppskattade den mycket och fick en större förståelse för varför jag fiskar så mycket (dagens tips!).
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

              Kommentera


              • #8
                Läste i förra ACF att Mr Yates har blivit klar men en bok till nu. "How to fish" heter den.. Vet ej om den är släppt till handeln ännu..
                www.solskensmetarna.se

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 577 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 592 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 467 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 331 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 573 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X