Tips om andra sidor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om andra sidor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om andra sidor?

Är det någon som har någon länk til en fiskesida där det inte hänger en massa elitister och hysteriska C&R-fanatiker? Är ganska trött på att se samma grupp människor gnälla om slakt så fort dom ser en död fisk i fotoalbumet, hacka ner på folk som postar bilder på vad dom tycker är hyfsade fiskar, garvar åt andras fiskegrejer och vad annat man gärna skulle slippa se.

Jag är inte intresserad av något flamewar eller svar typ "Ah men fatta asså snubben du är CP kolla min grymma fiskpinne" eller något sådant, utan jag vill hitta ett forum där folk tolererar olika åsikter om fiske och där dubbelmoral (á la "det är helt ok att ha ihjäl ett par dussin mörtar, men att äta en gädda är helt förbjudet") saknas.

Eller är jag den enda som diggar ödmjukhet / ömsesidig respekt?

sportfiskeforum.se
    http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av CaptainH
      sportfiskeforum.se

Instämmer, förut var det dock ett helvete på sidan ang. C&R, fast nu är det inte det längre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Michael
        Är det någon som har någon länk til en fiskesida där det inte hänger en massa elitister och hysteriska C&R-fanatiker? Är ganska trött på att se samma grupp människor gnälla om slakt så fort dom ser en död fisk i fotoalbumet, hacka ner på folk som postar bilder på vad dom tycker är hyfsade fiskar, garvar åt andras fiskegrejer och vad annat man gärna skulle slippa se.

Jag är inte intresserad av något flamewar eller svar typ "Ah men fatta asså snubben du är CP kolla min grymma fiskpinne" eller något sådant, utan jag vill hitta ett forum där folk tolererar olika åsikter om fiske och där dubbelmoral (á la "det är helt ok att ha ihjäl ett par dussin mörtar, men att äta en gädda är helt förbjudet") saknas.

Eller är jag den enda som diggar ödmjukhet / ömsesidig respekt?
        Jag håller med dig, men efter att florerat på ett antal olika forum genom åren (annat än fiske då med förstås) så är det bara att ta det goda med det dåliga..

Finns alltid forumNatzis, gammelrävar som får säga precis vad dom vill tydligen, besserwizzrar (ja felstavat jag vet) och allt annat med.. Ibland blir man förstummad på påhoppen av idioter alltså som tex: "den fisken var inte mycket att vara glad över" osv..

Men skit i det, och bemöda dig med att föra konversation med dom vettiga..

Så länge det fins folk som är så inskränkta at dom inte vet att alla har rätt att ha en åsikt, och det dom tycker är rätt, inte nödvändigtvis är allas åsikt, eller för den delen rätt, så kommer det vara jobbiga individer på forum, och i världen..

Ödmjukhet är en bristvara överallt, online och offline..

Mina två pengar..

Tight lines!
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
        11 svar
        13 519 visningar
        0 gillar