skulle behöva veta ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skulle behöva veta ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skulle behöva veta ...

Vad gör ni med era skräp fiskelinor, krokar och wobbler´s (som ev fastnat i vassen).
    Tar ni med er detta då ni fiskat klart eller lämnar ni kvar det ?

Tacksam för svar !

Tar med så klart, annat jag hittar med, tänk på fåglar osv.. Hemskt att se skador på dom för vårat slarv..
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Klart man tar med sig skiten hem...tycker att det säger sig själv...

Kommentera

Hittar man några fiskedrag ute så tar man ju givetvis hem dem, det mesta brukar ju gå att putsa upp. Plastvobblers får ju bara en äcklig alg-gegga som ligger över färgen. Krokarna däremot brukar ju alltid vara spröda som kex.

Men skräp tar man givetvis med hem. På helgerna här i älven, Umeälven, så brukar det komma en massa flaskor, burkar etc. flytande som jag brukar försöka plocka upp. Man får helt enkelt sick-sacka när man trollar ibland, kan ju vara bra för fisket också.

Detta år har jag hittat fotbollar, badbollar, trädgårdsmöbler, fiskedrag, gäddflöten med tackel, plastdunkar, ölburkar, PET-flaskor, ölfaskor i glas, hembrännare m.m. flytande med älven eller hittat på andra ställen när jag fiskat.

Alltid bra att nån tar bort skräpet, det ser ganska junkigt ut på stränderna redan här i älven.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
          Hittar man några fiskedrag ute så tar man ju givetvis hem dem, det mesta brukar ju gå att putsa upp. Plastvobblers får ju bara en äcklig alg-gegga som ligger över färgen. Krokarna däremot brukar ju alltid vara spröda som kex.

Men skräp tar man givetvis med hem. På helgerna här i älven, Umeälven, så brukar det komma en massa flaskor, burkar etc. flytande som jag brukar försöka plocka upp. Man får helt enkelt sick-sacka när man trollar ibland, kan ju vara bra för fisket också.

Detta år har jag hittat fotbollar, badbollar, trädgårdsmöbler, fiskedrag, gäddflöten med tackel, plastdunkar, ölburkar, PET-flaskor, ölfaskor i glas, hembrännare m.m. flytande med älven eller hittat på andra ställen när jag fiskat.

Alltid bra att nån tar bort skräpet, det ser ganska junkigt ut på stränderna redan här i älven.

ja du ser!!! typiskt specimenmetare som lämnat det du hittat.
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow
            Tar med så klart, annat jag hittar med, tänk på fåglar osv.. Hemskt att se skador på dom för vårat slarv..
            Det är av denna andledning som jag frågar för jag blir så jädrans besviken över det jag ser och larmrapporter kring att det ökat .

I vissa kretsar får jag skämmas över att vara sportfiskare men det är väl det vanliga att vissa förstör för andra.
            Varje gång jag är ute på vissa platser får jag plocka mängder med krok och på en del småkrokar finns det bete kvar.Vad tror man när man skiter i prylarna ?
            Hjälpte i förra veckan en andfågel som var inlindad i fiskelina med djupaskärsår.

Kommentera

Skönt att fiska i vatten där ytterst få är och fiskar. Har endast plockat upp någon ölburk och delar av ett spö. Trolligvis kom det från en bitter gösmetare. Självklart tar man med och kastar sitt eget skräp eller om man hittar något ute.
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar