Förbannade Ålänningar :mad: - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbannade Ålänningar :mad:

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förbannade Ålänningar :mad:

Var med på fisketävlingen Getadraget på Åland i dag som vanligt varje år
    Dagen började bra med att vi kom först till den utvalda platsen som vi hade valt ut innan. Vi ankrar upp i en lite större vik som kan delas av 2 båtar. Vi har stått där och fiskat en liten stund med resultat av att vi har fått några små snipor, och har sett 1-2 båtar drivit förbi andra sidan viken på behörigt avstånd så händer det. Det kommer en båt drivandes bakom oss ca 20m in mot vårat kastområde. Jag säger till han att han inte behöver driva in framför och förstöra för oss. Då börjar kapten fibbla med motorn och de tar väldans tid så att dom hinner lagom fint driva in halvvägs in över där vi fiskar. Samtidigt så kastar den andra gubben med flit tvärs över alla våra linor med resultat av att jag fastnar i hans lina. Vilken tur verkar kaptenen tycka, då kan ju jag åka dit och köra runt lite med båten framför oss innan vi har trasslat ut de lilla problemet. Jag blir måttligt road och undrar om han tycker de var bra gjort och han bara garvar. Sen ser en annan båt allt som har hänt och dom kommer körande extra nära enbart för att jävlas, och dom börjar kasta nära båten varav den ena gubbjäveln kastar sin Buster I våran båt och alla i deras båt garvar!! Som tur var för han att den studsade ur annars så hade jag skurit av linan, och hur skönt hade det varit och fått den i nacken??? Vad tycker ni?? Hur ska avståndet vara mellan båtarna när det är tävling eller inte?? Personligen tycker jag att man ska hålla ungefär minst 50-100m mellan båtarna. ok att det är tävling men sen handlar det lite om Good Will eller??

På Södertrex tävlingen skulle man blivit diskad för något sånt, det står i tävlingsreglerna för denna tävling vilket avstånd som gäller till andra båtar.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jo jag vet, ska vara med där oxå

Kommentera

har inte tävlat själv så ja kan inte ett skit om regler å sånt men jag hade kastat ankaret i hans båt och bordat honom....
        Vare sig det är tävling eller inte så kan man ju faktiskt visa lite respekt mot andra fiskare.
        Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas
          Dagen började bra med att vi kom först till den utvalda platsen som vi hade valt ut innan. Vi ankrar upp i en lite större vik som kan delas av 2 båtar. Vi har stått där och fiskat en liten stund med resultat av att vi har fått några små snipor, och har sett 1-2 båtar drivit förbi andra sidan viken på behörigt avstånd så händer det. Det kommer en båt drivandes bakom oss ca 20m in mot vårat kastområde. Jag säger till han att han inte behöver driva in framför och förstöra för oss. Då börjar kapten fibbla med motorn och de tar väldans tid så att dom hinner lagom fint driva in halvvägs in över där vi fiskar. Samtidigt så kastar den andra gubben med flit tvärs över alla våra linor med resultat av att jag fastnar i hans lina. Vilken tur verkar kaptenen tycka, då kan ju jag åka dit och köra runt lite med båten framför oss innan vi har trasslat ut de lilla problemet. Jag blir måttligt road och undrar om han tycker de var bra gjort och han bara garvar. Sen ser en annan båt allt som har hänt och dom kommer körande extra nära enbart för att jävlas, och dom börjar kasta nära båten varav den ena gubbjäveln kastar sin Buster I våran båt och alla i deras båt garvar!! Som tur var för han att den studsade ur annars så hade jag skurit av linan, och hur skönt hade det varit och fått den i nacken??? Vad tycker ni?? Hur ska avståndet vara mellan båtarna när det är tävling eller inte?? Personligen tycker jag att man ska hålla ungefär minst 50-100m mellan båtarna. ok att det är tävling men sen handlar det lite om Good Will eller??
          Skitsurt! Har varit med om det ett flertal gånger,dock inte på någon tävling!
          Bor uppe i roslagen och här händer det ofta att sk "gästfiskare" som är här,inte kan sköta sig utan åker in framför,ankrar strax fram för eller i samma lilla vik där man själv ankrar!
          Skulle själv ALDRIG åka in i en vik tex,när någon annan ligger där redan!Även trolling på otillåtet vatten sker i stort sett dagligen!,inte undra på att vattenägarna vill få bort det fria fisket! Dem här "gästfiskarna" är inte speciellt populära hos oss som bor här....

Tyvärr måste det påpekas att dom flesta är från våran huvudstad!
          Kanske "ålänningarna" hade varit med om något sådant,och ledsnat??

Men det är klart,dem hade ingen anledning att förstöra för er!
          Skitdåligt!(Det är den lilla gruppen skitstövlar som förstör för resten av oss!)

Kommentera

Det stinker sprit lång väg...
            sigpic

Kommentera

Tidstypiskt??

Jag tycker att det i största allmänhet börjar bli otrevlig stämning överallt..
              Det gäller att roffa åt sig och lura till sig så mycket man kan fullständigt likgilltig till om man förstör för sina medmänniskor..

Jag tycker att det sker när vi fiskar, går på banken, handlar mat, mm. mm..
              Så sorgligt att se
              Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av esoxlucius74
                Jag tycker att det i största allmänhet börjar bli otrevlig stämning överallt..
                Det gäller att roffa åt sig och lura till sig så mycket man kan fullständigt likgilltig till om man förstör för sina medmänniskor..

Jag tycker att det sker när vi fiskar, går på banken, handlar mat, mm. mm..
                Så sorgligt att se
                Håller med dig!!
                Fattar inte hur eller om man nu tänker när man beteer sig på detta sätt!!!
                Var är självinsikten?? Kommer aldrig någonsin fatta hur sådant folk tänker!
                Vi ser deras beteende tydligt men inte dom själva... Tragiskt!
                www.teamwengrud.se

Kommentera

Låter som om

Ursprungligen postat av Douglas
                  Det var nån lokal förmåga med för mycket brännvin i kroppen. Synd att sånt händer men det är svårt att komma ifrån att åland hör till finland...

Sjäv så höll vi på att förlora tre drag pga att en svensk kapten höll på kapa våra linor när vi trollade . Tror att han åkte runt och kapade linor för alla för på nåt sätt så tror jag att han kom på en hedrande andra plats till slut.
                  Grattis ALQ

//Fred

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
                    Det var nån lokal förmåga med för mycket brännvin i kroppen. Synd att sånt händer men det är svårt att komma ifrån att åland hör till finland...

Sjäv så höll vi på att förlora tre drag pga att en svensk kapten höll på kapa våra linor när vi trollade . Tror att han åkte runt och kapade linor för alla för på nåt sätt så tror jag att han kom på en hedrande andra plats till slut.
                    Grattis ALQ

//Fred

ja ja ja!!! men vad fan!!! sitter man mitt i farleden så

förövrigt så tycker jag att det var kanonordnat med C&R, en bra tävling som bara blir bättre och bättre.

tack för grattis:et, hoppas ni inte är allt för sura på mig!!!

//achilles
                    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                    \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg