gäddsax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddsax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sportfiske_macke
    Ta upp saxarna och lägg ut dom på kllarna som sköter det, deras tomt så kan dom ju få känna på hur det känns
    He he hur det känns ..nog inte skönt med en krok i munen ..... (OBS stor motståndare till gäddsaxar)

Kommentera

Gäddsaxar,,,*bara ryser när jag skriver ordet* är aldrig OK men om såkallade "farmor"år 99 bara lever på det så visst ok!Men om "nu skriver jag en massa ord jag blir bannad för så därför skriver jag så här"DOM tar upp våra pikes bara för att kränga som om det vore ett däck lr en bmv lr Benz lr data lr teve lr radio lr va fan som helst,,,,så kan dom dra åt....ja ni vet va jag vill skriva,,,dom orden som inte finns i Biblen om man säger så....
      Peace!

Kommentera

Har själv klippt ett flertal gäddsaxar i den sjö jag brukar fiska i. Tycker det är ointressant om det är enligt reglerna eller ej. När politikerna hela tiden visar att de inte är ett dugg intresserade av att se över gråzonen med alla som gör grova pengar på svartfiske så måste det till lite civil olydnad. Man skulle fått fatt på en billig torpedbåt också så skulle alla förbannade nätfiskare kring löddes mynning få sina fiskar varma
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av jocke_78_
          Gäddsaxar,,,*bara ryser när jag skriver ordet* är aldrig OK men om såkallade "farmor"år 99 bara lever på det så visst ok!Men om "nu skriver jag en massa ord jag blir bannad för så därför skriver jag så här"DOM tar upp våra pikes bara för att kränga som om det vore ett däck lr en bmv lr Benz lr data lr teve lr radio lr va fan som helst,,,,så kan dom dra åt....ja ni vet va jag vill skriva,,,dom orden som inte finns i Biblen om man säger så....

Peace!
          Våra pikes??? (forfarande helt emot gäddsaxa)

Kommentera

Tog bort 27st saxar på ett område jag fiskar på i våras. Men istället för klippa så tog vi upp dem i kassar och hamnade på tippen !
            FORZA SKE !!
            Tomtar som håller på med detta. Ofta jägare som tror de är grottmänniskor ännu

Kommentera

Säga vad man vill om gäddsaxar, men att stjäla eller förstöra andras grejer är inte heller rätt. Eller?

Kommentera

Inte för att den här tråden tjänar så mycket på att ytterligare en person tycker till, men men...

Det är inte olagligt att fiska med saxar. Däremot kan man diskutera etiken i det. Att stjäla/förstöra någons utrustning utifrån etiska uppfattningar är dock fel. Sånt trodde jag bara förvirrade veganer höll på med? Jag har t.ex. all respekt för att det finns människor som t.ex. tycker att C&R är fel, och visst kan man diskutera etiken i att för sitt eget höga nöjes skull dra fast ett par 2/0 i käften på ett vilt djur och sedan njuta av att känna det kämpa för livet. Men jag skulle bli rätt förbannad om någon skogsmulle stal min utrustning och slängde den på soptippen för att de tycker att jag är oetisk, eller hur? Alla här är nog ganska skeptiska till yrkesfiskare, men det betyder ju inte att man har rätt att sabotera deras utrustning?

Dessutom lär den typen av sabotage inte öka förståelsen för fiskevård, utan gör bara folk förbannade...

Kommentera

Gäddsax är FÖRBJUDET !

Hej det är förbjudet med gäddsax sen mitten av 1900 talet !

Kommentera

Ursprungligen postat av Bossen
                    Hej det är förbjudet med gäddsax sen mitten av 1900 talet !

Ööö??
                    Givetvis är det inte tillåtet överallt, med det finns inget generellt förbud!
                    Punkt!

Kommentera

Blir jag dömd för att ryckt saxar så blir jag iaf en av många få som är STOLT över sitt brott !! Jag ser RÖTT om jag ser nån gubbe skulle sätta saxar, ännu värre ryssjor och kan tyvärr inte hejda mig då. Jagade iväg en gubbe i våras som fick sig nog en tankeställare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 433 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29