Prologics nyheter 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prologics nyheter 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De nya Ready-madebullarna är kanon. De sitter fast på håret i månader i sträck och det nappar aldrig någon fisk som stör nattsömnen.

Jag var supernöjd med DDs mixer och prefab-boilies, fiskade knappt med något annat i ett par år - innan årets gummibollar kom. Lite kul att de påstår att de har en "rapid breakdown" när de inte bryts ned nämnvärt efter någon månad i vattnet. Enligt hörsägen ska det ju fångats karpar även på årets boilies (de som säljs i återförslutningsbara påsar) - men jag har inte sett någon fisk komma upp på dem, och ingen av de ~5 kompisar som använt dem då och då i sommar har fått någon fisk på dem (inte ens en braxen eller sutare). Kanske kom det en konstig leverans just till vår lokala butik? Annars borde fler ha reagerat kan man tycka. Det strömmar ju in positiva rapporter till deras hemsida, och Mads är ju nöjdare än någonsin - så då kan det ju knappast vara tal om en försämrad kvalitet?
    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
      De nya Ready-madebullarna är kanon. De sitter fast på håret i månader i sträck och det nappar aldrig någon fisk som stör nattsömnen.

Jag var supernöjd med DDs mixer och prefab-boilies, fiskade knappt med något annat i ett par år - innan årets gummibollar kom. Lite kul att de påstår att de har en "rapid breakdown" när de inte bryts ned nämnvärt efter någon månad i vattnet. Enligt hörsägen ska det ju fångats karpar även på årets boilies (de som säljs i återförslutningsbara påsar) - men jag har inte sett någon fisk komma upp på dem, och ingen av de ~5 kompisar som använt dem då och då i sommar har fått någon fisk på dem (inte ens en braxen eller sutare). Kanske kom det en konstig leverans just till vår lokala butik? Annars borde fler ha reagerat kan man tycka. Det strömmar ju in positiva rapporter till deras hemsida, och Mads är ju nöjdare än någonsin - så då kan det ju knappast vara tal om en försämrad kvalitet?

Klart det kan, men jag tror knappast att någon som skickar in en rapport om dåligt fiske på deras grejer platsar deras förstasida. Att ingen av dina polare fångat fisk på dem låter konstigt tycker jag då polarn dragit fint med fisk i sommar på just DDboilies. Sutarna högg som galna på crustacean boilies.
      Jag har fångat ett par karpar i år på DD-beten likaså, men det va dem gamla.

David: Vet du om man kan få tag på dem gamla bullarna någonstans? Blev totalkär i dem gamla kiwibullarna förut.
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Nappade sutarna på de nya crustacean i återförslutningbara påsar?

Kanske ska tillägga att jag inte har haft något som helst problem med deras mixer. Vet någon ifall de har ändrats till i år också? Jag köpte mina stora säckar förra vintern, så jag vet inte vilken "kollektion" det var från. Men de gav mig många många sutare och en del karpar. Nu vågar jag inte köpa ny mix innan jag vet med 100% säkerhet att de inte "laver" sina ready mades från sina egna mixer. 50/50-mix kan man köpa billigare från annat håll.
        Senast ändrad av limnos; 2006-11-09, 22:58.

Kommentera

Gillar deras mussel meat. Dock så har jag också stött på bullar som inte löses upp.

Jag testade att lägga en hel 16 mm till min lilla sutare i akvariet, men den kunde inte få in hela i munnen och bullen blev orörd. Jag kan säga att bullen låg i vattnet några veckor utan att den löstes upp. Till slut plockade jag upp den och då föll den ihop i smulor typ.

Kommentera

Kanske ska tillägga att jag inte har haft något som helst problem med deras mixer. Vet någon ifall de har ändrats till i år också? Jag köpte mina 25-kilossäckar förra vintern, så jag vet inte vilken "kollektion" det var från. Vågar inte köpa ny mix innan jag vet med 100% säkerhet att de inte "laver" sina ready mades från sina egna mixer. 50/50-mix kan man köpa billigare från annat håll.
            Jepp. Jag har också varit sugen på att köpa lite DD-mix men det blir nog Mainline i höst, eller solar. Känns inge kul att köpa 20kg mix som inte känns 100.
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Japp. Mörtis sutare älskade dem. Fångade drygt 20 st på fyra pass i slutet av sommaren, största på 2,6.Tappade även en karp och har landat en karp och braxen på dem i en annan sjö. Så nog funkar de.

Kommentera

Ok. Kanske var något knas med satsen vi köpte in då. Kändes dina också precis som 50/50-boiles? Lite som gummibollar, men hårdare? Luktade de svagt av ammoniak? Om inte så var det nog något fel på våra.

Kiwi: Om de inte har ändrat mixen från tidigare år så kan jag varmt rekommendera den. Jag har bakat upp 4*25kg torrmix (crustacean och LT-fish) av det de senaste åren och har bara positiva erfarenheter. Lättbakat och välfångande. Men försök ta reda på ifall mixen är densamma innan så att du inte blir besviken. Med lite tur har de inte snålat in på den eftersom marknaden för mixer troligen är mycket mindre = mindre vinst i att ersätta dyra ingredienser med pastamel.
                Senast ändrad av limnos; 2006-11-09, 23:18.

Kommentera

Nån som vet vikten på Swimbaitsen?

Kommentera

Nja de var likadana de boilies som köptes i en annan universitetsstad av personer vi båda känner!

Kommentera

Förr så hade många synpunkter på att betena löste sig för snabbt. De flesta vill att betet skall sitta kvar på håret när man vevar in för att kasta om på morgonen. Därför görs readymades hårdare för att det är så dom flesta vill ha dom. I många vatten där det går i mkt boilies (england/kontinenten/tegelbruket) tror jag inte karparna bryr sig så mycket om betena är hårda?
                      Readymades är bekvämlighetsbeten, och är inte lika effektiva som färska hemmarullade.
                      Nu i slutet av okt fiskade jag 7nätter och hade 11kontakter. Mäskade och fiskade med crustacean readymades, mycket för att jämnföra. Men kunde inte hoppats på ett bättre resultat med hemmarullat..
                      Några lätta sätt att hotta upp betena är att strö lite ProVitaminDigest i återförlutningsbara påsen, stänga och ruska. Efter ngra dagar är betena mycket mustigare och fylligare. Man kan låta dom lufttorka, och sedan återfukta dom med krill juice. Ger ett bra mkt roligare bete!

Håller med om att Batmanlarmen och en del annat också inte är av bästa kvalite..
                      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 535 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85