Koda Underwater Karpfiskefilmerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koda Underwater Karpfiskefilmerna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Koda Underwater Karpfiskefilmerna

Såg denna film igår. Jag är inte karpfiskefantast men det var en av de mest spännande filmerna jag har sett. Speciellt undervattenscenerna var underbara.... man ser precis hur karpen beter sig i olika situationer.

Nu undrar jag om nån här vet vilken kamerautrustning de har använt i filmen.

Det vore intressant att kunna se vad som händer under ytan när man bottenmetar efter karpfiskar/gädda/gös osv.... eller för att studera rörelsen av ett bete.

Vem vet...det kanske inte är så svårt att göra en hemmagjord undervattenskamera som man kopplar till en liten monitor. Någon här som har tänkt i samma banor?

Kordas filmer är som du säger helt sanslöst intressanta. Dom inte bara påstår att fisken reagerar si eller så utan dom visar även bevis för vad dom säger.

Om du bara har sett en film så har du missat mycket. Vad jag vet så har det släppts fem filmer och vardera är på 2 dvd. Mycket att se.

Att göra en egen verkar kul. En plexilåda och en gammal VHSc-kamera borde väl funka om man viktar ner den.
    www.brofiske.net

Kommentera

Ursprungligen postat av Plizken
      Kordas filmer är som du säger helt sanslöst intressanta. Dom inte bara påstår att fisken reagerar si eller så utan dom visar även bevis för vad dom säger.

Om du bara har sett en film så har du missat mycket. Vad jag vet så har det släppts fem filmer och vardera är på 2 dvd. Mycket att se.

Att göra en egen verkar kul. En plexilåda och en gammal VHSc-kamera borde väl funka om man viktar ner den.
      Visst är det intressant men samtidigt så är det skillnad på de EXTREMT hårt fiskade vatten som de fiskar i och våra Svenska karpvatten. Det är knappast lika betydelsefullt att vara så supernogrann här som de behöver vara på öriket.
      -----------

<"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson
        Visst är det intressant men samtidigt så är det skillnad på de EXTREMT hårt fiskade vatten som de fiskar i och våra Svenska karpvatten. Det är knappast lika betydelsefullt att vara så supernogrann här som de behöver vara på öriket.
        Men det kommer heller aldrig att skada att göra "för" bra tackel...
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Men det kommer heller aldrig att skada att göra "för" bra tackel...
          Jag tror man i det långa loppet vinner VÄLDIGT mycket på de små sakerna.
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

I don’t see the point in under water cameras/surveillance and such, once you take away the mystery what are you left with?

/William..
            I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av Shanghai Lilly
              I don’t see the point in under water cameras/surveillance and such, once you take away the mystery what are you left with?

/William..
              Alot of questions like why, why, why!

Kommentera

finns dykhus till i stort sett alla bättre digital kameror idag
                kostar en slant men håller kameran garanterat torr
                jag har ett hus till en sony p 10 det blir helt ok bilder o filmer under vatten

Kommentera

Ursprungligen postat av Shanghai Lilly

/William..
                  I have to agree. I once saw a fisherman on River Corrib in Galway hook a salmon only on behalf of his two friends, standing on a bridge, yelling "STRIKE"; the fish were in a playful mode - just following the flies, and only occasionally tasting the flies, without pulling line.
                  Each man on his own I say... and let there be mysteries and things to ponder.

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
                    finns dykhus till i stort sett alla bättre digital kameror idag
                    kostar en slant men håller kameran garanterat torr
                    jag har ett hus till en sony p 10 det blir helt ok bilder o filmer under vatten
                    Måste säga att det krävs en riktigt bra kamera för att kunna ta vara på det lilla ljuset som finns. Skulle säga att det absolute inte är värt pengarna, men det är bara min personliga åsikt. Bättre att fota ovan ytan
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot