Har en 4-5 meters öppen plastbåt med utombordsmotor 4 hästkrafter i Kivik. Har spinnfiskat öring med blandade framgångar, pilkat torsk med blandade framgångar (hundratals torskar men inte många över 2 kg, tror det beror på att mycket torsk vandrar till Bornholm för att leka). Mitt öringsfiske i våras var segt och laxfisket i Kanada har varit under förväntingarna så nu är jag laddad till tusen för öringfisket nästa år! Jag funderar på att utrusta min båt med en djuprigg, ett ekolod och lite andra trollingrejer. Tänkte trolla up enorma mängder öring,torsk och 1 kgs näbbgäddor.
Någon som har kunskap om området eller liknande trolling i allmänhet? Är det något att syssla med en här sortens trolling i det hör området? Det är en stor investering det här, även om det kan göras billigare om jag köper en del i kanada, så jag vill ha mycket information innan jag gör några inköp. vad behöver jag för grejer, hur ska jag fiska, ni ska lära mig allt ni kan.
Någon som har kunskap om området eller liknande trolling i allmänhet? Är det något att syssla med en här sortens trolling i det hör området? Det är en stor investering det här, även om det kan göras billigare om jag köper en del i kanada, så jag vill ha mycket information innan jag gör några inköp. vad behöver jag för grejer, hur ska jag fiska, ni ska lära mig allt ni kan.
Kommentera