Bebest, varit i Singösundet en gång, stället tilltalar mig inte för fem öre, så du måste ha en ängels tålamod som fiskar där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring Väddö
Collapse
X
-
Har varit bla vid singö bron och fogdöbron och utsidan av väddö bla fjällboholmar men har aldrig fått någon havsöring, micke "tobisen" här på forumet har dock tappat och haft följare så dom finns där iaf. Många trevliga tips här som lär testas i vår om man har tid, har väl bara en 2-3 mil till väddö från hallstavik
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
Håller med perx...Öringfisket har ju just startat,å grunt står dem garanterat,gärna nästan uppe på torra land! Det är väl det vanligaste felet en landfiskare gör,att ha för bråttom fram till strandkanten!Den taktiken skrämmer man mycket fisk på.Ang.singö så fångas det en hel del där uppe,men det är inte alls som förr
Helt klart är det som vanligt viktigt med lokalkännedom,en båt och en hel del tur
Kommentera
-
hehe ytterligare en kollega alltså
. Ja du masen jag hade i tankarna att du kanske var en gammal officer dock från smällpipegastarna kanske. Själv var jag grodfot ett antal år med en del tid på väddö och det underbara fisket. Som sagt du har rätt men jag har mött många sugna fiskare som är korkade nog att smyga in på fältet å sen spela riktigt jubelidiot
korkade när man hänvisar till avspärrningar och skjutvarningar.
Skit fiske !!
Mvh MikeMike
Kommentera
-
Fiskade mycket på Väddö för 15 år sedan. Gick efter kanterna och kastade ut i stora havet. Lyckades fånga 2 st på 20 försök. Däremot hade min kamrat periodvis ett mycket gott fiske. Han åkte ut i tid och otid och fick säkert en godkänd öring varannan gång. Störst var en riktigt vacker fisk på 6,3. Detta skedde 1995.
Kommentera
-
Anguilla: Som dom säger så finns det flera fina platser runt hela kusten Väddö och Björkö. Jag har spenderat många timmar bakom spöt dängandes havsöringsdrag, tyvärr så är fisket bitvis riktigt segt och det gäller att träffa rätt. Nu är jag bortskämd med Gotlandskusten där jag vuxit upp, där har man i princip alltid kontakt med fisk under turerna.
Haken, Tullviken, Fjällboholm, Nothamn, Bylehamn är ställen värda att testa, nu på hösten är mer vindutsatta kärvare ställen hetare, på våren kan du satsa på grunda sydvända vikar. Bor också i Uppsala och planerar att åka ut till kusten under senhösten/vintern.
Kommentera
-
Se till att du fiskar på stränder med storsten ute i vattnet, dessa kan vara långgrunda men också kortare hyllor, har du öar utanför kan detta vara bra pga att det bildas ström i sundet samt att du oftast får en grundrygg emellan.
Det bör vara djupt vatten utanför gärna en fjärd, farleder är inte fel men djupt i vilket fall som helst speciellt om hösten.
Uddar på sträckan är nästan alltid intressanta, rimligen har du största chansen där det är min erfarenhet.
Pålandsvind är bäst enligt min erfarenhet, gärna hård så det riktigt stänker om stenarna mörkt och regnigt brukar ge bäst, vattnet ska gärna vara lite uppgrumlat längs stranden.
Resten brukar vara en fråga om tid.
Har du fiskat en sträcka under fint och lungt väder utan att få nåt döm inte ut den innan du testat under grisförhållanden helt plötsligt kan allt vara annorlunda.
Detta funkar enligt min erfarenhet och jag grundar den på ett antal fiskar, lycka till och hoppas tipsen hjälper de kan vara svåra
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Anguilla: Jag ska ut till Väddö i helgen och testa efter HÖ, brukar ha svårt att få med mig någon likasinnad, ingen som har "pannben" för sådant fiske längre :-) Du får hojta till om du vill göra en gemensam tur någongång, finns på olivgreen@hotmail.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 022 visningar