Undrar om det är någon här på Fiskesnack som har varit och fiskat ål i Nya Zeland, eller någon som har information om fisket, priser mm...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mega-ålar i Nya Zeland
Collapse
X
-
Var det inte Eyrie här på Fiskesnack som fiskat efter dom ?
Bild från fotoalbumet:
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
-
-
Läst nyaste FF? Där finn ju om inte annat en namn i slutet på artiklen man kan ringa, maila eller dyl.Ursprungligen postat av N-R-GUndrar om det är någon här på Fiskesnack som har varit och fiskat ål i Nya Zeland, eller någon som har information om fisket, priser mm...
Verkar grymt tufft!sigpic
Kommentera
-
jag har varit där och fiskat öring.men gjorde några försök på ål,för man ser dom nämligen .har man en öring på så kommer det ofta en ål och ska se vad som händer.jag vet inte vad du menar med megaål men fisk på fyra fem kilo skulle jag uppskatta att vi såg,vi tog nån på säkert tre fyra.det var kul .
tog ål på flugspö till och med.på vissa ställen var det äckligt mycket ål.vi pratar max fem sekunder mellan nappen.
Kommentera
-
The loomis man: Det är den artiklen jag blev inspirerad av, sen så såg jag den nya i senaste Fiske-Feber och då så tänkte jag höra om någon vet vad det kostar?
Så om någon har en aning om priser på flyg dit, för jag kollade lite på resesidor men hittade inga resor dit!
Det ända man måste betal är ju flyget dit och transport och eventuella fiskekort, sen så tältar man ju i skogen och äter nudlar hehe.....
Kommentera
-
Ring eller Maila Bursell så tror jag du får en massa infoUrsprungligen postat av N-R-GThe loomis man: Det är den artiklen jag blev inspirerad av, sen så såg jag den nya i senaste Fiske-Feber och då så tänkte jag höra om någon vet vad det kostar?
Så om någon har en aning om priser på flyg dit, för jag kollade lite på resesidor men hittade inga resor dit!
Det ända man måste betal är ju flyget dit och transport och eventuella fiskekort, sen så tältar man ju i skogen och äter nudlar hehe.....
sigpic
Kommentera
-
Bodde på Nya Zeeland under 1 år i mitten av 90 talet. Både på Norrön och i Christchurch på Sydön. Det finns goda möjligheter till bra kustfiske efter kawai och Kingfish, Snapper runt hela nordön, speciellt vid Whangarei och Bay Of islands. Lite meckigt med tidvatten och så, mycket poppers som gäller på Kingfish. Körde även lite regnbågsfiske runt Lake Taupo, bra med fisk, löste inget fiskekort utan frågade i en sportfiskebutik var man fick fiska, det fanns då flera plaster som var gratis. men kolla först. Ska du bara vara där några veckor bör du planera ditt fiske väl.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar