Jesse-wobblern. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jesse-wobblern.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tre S
    Tackar för feedbacken! Det är ju helt klart styrkan med ett sånt här forum. Lappia har jag testat men inte så mkt vid gösfisket. Men laxen och gäddan tar dom gärna. Fick nys om Jesse-wobblern av en bekant och blev ju givetvis nyfiken. Alla vapen ska tas till för att lära mig så mkt som möjligt om gösfisket. Har fått reda på att de ska finnas med djupgående sked i storlekarna 11 o 14 cm. Men jag vet inte hur djupt de dyker. Men de ska prövas! Mvh Micke
    Jesse-wobblern finns i 8cm 11cm och 14cm,
    11cm deeprunner i färgerna 01,07,08,09,11,12,15,18,21,23,25,101,102,103,104,o ch samma i 14cm
    ca 4m djup.M.v.h P-Å

Kommentera

Vi har nu testat Jesse-wobblern vid ett tiotal göspass och måste säga att den funkar mkt bra! Vi har kört med en eller två Jesse ute och på de andra sju spöna har antingen löja eller gamla beprövade wobbler hängt. På alla turer utom två har vi fått gös på Jessen! Den gav även ett nytt pb på aborre igår kväll: 1,8 kg 47 cm lång. Så ett hett tips för alla gösjägare: köp ett gäng Jesse-wobblers.

Kommentera

Finns hos en av annonsörerna på denna sida, www.onefishingstore.com
        lite annorlunda form på denna wobbler.
        Grattis till fet-borren förresten...
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

jag har en jesse 14cm djupdykande. Den går tungt i vattnet och man bör ha kraftigt spö för att trolla den.

Kommentera

Tack Alessandro! Jag har köpt mina på Orsa Fiskecenter. Det kan ta lite tid att få dem då de ofta har slutsålt men de kan fixa hem alla färger.
            Tesst005 har rätt. De går tungt men med vanliga, ganska mjuka trollingspön är det inga problem. Däremot har mina yellowbird lite problem att dra dom. Det är den djupgående 14 cm vi fått mest på hittills men jag har även tagit på 12 cm och den går inte lika tungt. De verkar ha en fin gång även i grymt låga farter.

Kommentera

Här på finska sidan är Jesse troligen den populäraste wobblern för gös, i synnerhet storleken 11cm! Har blivit vald otaliga år som bästa göswobblern här.
              14cm versionen kom ut ungefär samtidigt med Deep Diver-versionen ca. två år sen, men har inte slagit igenom lika väl som originalet. De flesta här tycker också att gången på den stora versionen är liten tung och fiskar inte därför lika bra(mer kanske för gädda?).
              Originalet(11cm) har otroligt förförisk gång, som startar ännu på otroligt låg trolling-hastighet. Många vässer ännu kanterna på hakskeden för att få wobblern ännu mer lättgången.
              Hade en test-bassäng för wobblers invid min förra lägenhet och måste sanningsenligt säga att Jesse fick mig att förstå vad rasselkulor(det finns rasselkulor o. "rasselkulor") kan betyda i en wobbler! Ifall ni har chans, testa wobblern i ett väl ljudisolerat(tyst) utrymme. Jesses rasselkulor ger ett otroligt högt "sirrande" ljud som tränger även genom vattnet in i rummet. Måste vara högst irriterande för rovfiskar!?
              Har själv åtminstone ett halvdussin av dessa och absoluta favoriten är färgen Chatreuse.

Kommentera

Gjorde ett otroligt segt göspass i går kväll. Till slut lyckades vi lura en stackare och den tog på en Jesse 11 cm! Färg nr:23, brun aborre har funkat bra här. Så Jessen slog åter igen flera av de gamla beprövade wobblerna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 434 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art