Gymnasieval..?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gymnasieval..??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gymnasieval..??

Ja har intressena fiske o musik..O funderar starkt på vildmarksgymnasiet i hylte (Med sportfiskeinriktning) men då blir ja tvungen o flytta, väljer ja Per Brahe Estet Musik här i Jönköping så behöver ja ju inte de!!
    Men ja vill nog samtidigt hellre jobba inom fiske än inom musik..
    Vet inte vad ja ska välja, någon som har några argument för hylte t.ex?
    Fishing4life

Ursprungligen postat av Rockarn91
    Ja har intressena fiske o musik..O funderar starkt på vildmarksgymnasiet i hylte (Med sportfiskeinriktning) men då blir ja tvungen o flytta, väljer ja Per Brahe Estet Musik här i Jönköping så behöver ja ju inte de!!
    Men ja vill nog samtidigt hellre jobba inom fiske än inom musik..
    Vet inte vad ja ska välja, någon som har några argument för hylte t.ex?
    Det är rätt gött att flytta för att göra gymnasiet... Jag flyttade till Lysekil i tre år för att gå marinbiologi och det var fan det bästa jag kunde gjort...sen var det rätt bra linje också

Kommentera

Välj Natur på det gymnasium som ligger närmast dig. Då kommer du ha en bra och gedigen utbildning för att söka vidare om du vill läsa på högskola. Kolla upp om det kan finnas någon lokal kurs som handlar om tex. fiske
      Sen fiskar du på din fritid..
      Lycka till med att välja rätt linje

Kommentera

Skit i gymnasiet, fiska och spela varje dag istället. Tänk inte på framtiden det är överskattat

Kommentera

Ifall du letar efter ett fiske gymnasium så är sportfiskeakademin i forshaga bland de bästa du kan hitta. Jag bor egentligen i sthlm men eftersom jag började gymnasiet där så flyttade jag då hemifrån, men det är bland det roligaste och skönaste jag gjort finns inge bättre att bo hemifrån. Men jag började i första ring nu i höstas och mina förhoppningar på skolan var höga men allt vara till och med bättre vad jag trodde så jag här helnöjd med mitt val. Du får alla göra alla ämnen du behöver göra för att plugga vidare på högskolan och efter antingen gått 3år här på gymnasiet eller gått på något annat gymnasium kan du gå KY utbildningen i 2år.

jag kan skicka länken till skolan så kan du sj kolla in den. Mvh Christoffer

Carp Is The Shit

Kommentera

visst det är svinkul med sportfiskegymnasium, men tänk långsiktigt, kan du få ett bra jobb, kan du läsa vidare på en bra linje på högskolan med dina kunskaper från sportfiskegymnasiet? tänk igenom noga

Kommentera

svar: ja de går utmärkt! man läser ett kurspaket med studieinriktning där man får det man behöver till det mesta faktiskt.. och om du nu skulle vilja läsa nån högskolekurs som har som krav att du ska ha ytterliggare kurs/kurser så är de inte svårare än att läsa in den/dom kurserna på exempelvis komvux!

men du ska nog inte räkna med att då jobb inom sportfisket.. skulle vara om du verkligen gjorde riktigt bra ifrån dig på praktik! en av alla dom som gick i min klass jobbar deltid i en butik.. annars jobbar eller pluggas det i allas fall, utom dom som bara går och väntar på nått!
              Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborren_Rules
                CalleX: Va jobbar du me nudå?

Sirsteff: Vill helst inte gå natur...

Gös Jonas: Rätta takter^^...Tyvärr så tvingar föräldrarna än o gå på gymnasium (Plus att de kan va rätt bra att ha utbildningen!!)
                Men Rock on!!

TräToppen: Ja har faktiskt funderat på sportfiskeakademin länge...Men har fått såna bra kompisar här o de känns så långt o flytta ända te värmland..26 mil te Forshaga o 13 mil te Hylte, lite skillnad!! Annars låter de som en superlinje....Verkligen!!!

Alsbäck_: Hmm, svårt de där...Men asså ja tror ju att sportfisketurismen i sverige kommer att öka radikalt på 5-10 år!!
                Annars finns det ju fiskodlingar..Fiskeaffärer m.m
                Så jobb får vi väl hoppas på att de kommer finnas nåt, men vem har sagt att de finns fler jobb inom musik än t.ex fiske..De e nog tvärtom, MÅNGA som ska gå på Per brahe i jkpg på estet musik...!!!
                Men tack fö tankeställaren, svårt me detta valet...o ja ska välja innan 1 februari!!

Allt detta var från mig, råkade vara inloggad på min kompis profil
                Fishing4life

Kommentera

Alsbäck_: Hmm, svårt de där...Men asså ja tror ju att sportfisketurismen i sverige kommer att öka radikalt på 5-10 år!!
                  Annars finns det ju fiskodlingar..Fiskeaffärer m.m
                  Så jobb får vi väl hoppas på att de kommer finnas nåt, men vem har sagt att de finns fler jobb inom musik än t.ex fiske..De e nog tvärtom, MÅNGA som ska gå på Per brahe i jkpg på estet musik...!!!
                  Men tack fö tankeställaren, svårt me detta valet...o ja ska välja innan 1 februari!! [/QUOTE]

jag tänkte mer på ett bra jobb, fiskodling tror jag inte är särskilt välbetalt och visst, startar du en egen sportfiskebutik är det möjligt att du kanske tjänar en del, tänk på att du ska ha råd att köpa fiskesaker även imorgon!

Kommentera

[QUOTE/]jag tänkte mer på ett bra jobb, fiskodling tror jag inte är särskilt välbetalt och visst, startar du en egen sportfiskebutik är det möjligt att du kanske tjänar en del, tänk på att du ska ha råd att köpa fiskesaker även imorgon! [/QUOTE]

Jovisst..De e alltid svårt o tänka sig in i framtiden..man vet ju inte va som kommer hända!!
                    Fishing4life

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 550 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85