Problem med att ladda karta c-map genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att ladda karta c-map genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med att ladda karta c-map genesis

    Hej skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

    Ska försöka beskriva mitt problem.
    Kan inte få upp c-map genesis kartor på mitt lowrance hds gen2 touch från 2013, har uppgaderat programvaran i lodet, laddat ner och extraherat kartor till minneskortet när jag stoppar i kortet i enheten står det laddar sjökort.. väljer lowrance i kartläsaren. Sedan får jag upp en kass orange blå karta med "massa prickar" utan djupkurvor mm Kan inte få det att fungera..

    Vad kan det vara för fel?






  • #2
    Har du testat att zooma massor?

    Kommentera


    • #3
      Japp det har jag

      Kommentera


      • #4
        För att visa en nedladdad social map väljer man väl Insight genesis som kartkälla om jag inte minns fel, lowrance visar väl bara baskartan?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          För att visa en nedladdad social map väljer man väl Insight genesis som kartkälla om jag inte minns fel, lowrance visar väl bara baskartan?
          Det stämmer nog vill jag minnas... eller om jag la genesis som ett lager på en annan karta

          Kommentera


          • #6
            Tack för svar!
            Jag tycker att jag har tryckt och kollat över allt på lodet men har aldrig sett insight genesis att ladda. Bara navronic eller lowerance att välja på i välj karta.. kan lodet vara för gammalt?
            Senast ändrad av Matte77; 2019-11-08, 21:12.

            Kommentera


            • #7
              Det kan vara som Xerup skriver att du måste slå på ett lager över din valda kartkälla, det är ju varken logiskt eller användarvänligt det här med djupkartor. Den inställningen finns någonstans i menysystemet.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                Det kan vara som Xerup skriver att du måste slå på ett lager över din valda kartkälla, det är ju varken logiskt eller användarvänligt det här med djupkartor. Den inställningen finns någonstans i menysystemet.
                Okej tack! Xerup minns du var du var du var och trycke på lodet;-)

                Kommentera


                • #9
                  Som jag fattar det, vilket mycket väl kan vara fel, så kan du inte visa Genesis kartor som ett lager över en Navionicskarta eftersom Genesis är en c-map produkt, vidare måste jag som har Elite lod med bara en kortplats skifta minneskortet varje gång jag vill se en genesiskarta, medan du som har ett lod med två kortplatser kan se karta + genesis samtidigt då du har laddat ner en social map (som förr hette insight Genesis vilket det fortfarande heter i menyerna, och nu c-map Genesis..), men om man har ett c-map kort av senare snitt finns det färdiga djupkartor/social maps från genesis med på kortet..dessa går dock inte att separera som lager..eller uppdatera med egna lodningar..utan enbart genom att uppdatera hela kortet..vilket kostar..efter första året— och ungefär där har man tappat lusten att leva.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

                    Okej tack! Xerup minns du var du var du var och trycke på lodet;-)
                    Ja, nere till höger...


                    =)

                    Det är nog som holden skriver, välj c-map som karta och leta efter ett ställe att lägga till lager på. Och minnet får väl inte vara större än 32GB

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 317 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X