Någon som har tips på spöställ eller liknande att ha i lägenhet? Jag har väl 20 kombos här hemma och vill inte ha dem nere i förrådet eller så, trivs med att ha grejerna i lägenhen för jag meckar och pysslar med dem rätt mycket och sen tycker jag det är trevligt att se på också. Men jag skulle behöva nån typ av ställ att placera alla säkert i så det ser lite trevligare ut och står säkert för vovvens svans =]
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöställ?
Collapse
X
-
Söders har begagnade spöställ för 40 combos
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...l-special.html
- Gillar 1
-
Högt i tak, eller korta spön? Montera annars billiga horisontella berkleys på vägg eller i tak:
Kommentera
-
Najs ju =)Ursprungligen postat av Julle68 Visa inläggSöders har begagnade spöställ för 40 combos
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...l-special.html
Kommentera
-
Kan också bli bra. Horisontellt på en vägg kanske...Ursprungligen postat av holden Visa inläggHögt i tak, eller korta spön? Montera annars billiga horisontella berkleys på vägg eller i tak:
https://www.fiske.se/berkley-sp%C3%B...-6-sp%C3%B6n-1
Kommentera
-
Hej Kolnej;Ursprungligen postat av Kolnej Visa inläggNågon som har tips på spöställ eller liknande att ha i lägenhet? Jag har väl 20 kombos här hemma och vill inte ha dem nere i förrådet eller så, trivs med att ha grejerna i lägenhen för jag meckar och pysslar med dem rätt mycket och sen tycker jag det är trevligt att se på också. Men jag skulle behöva nån typ av ställ att placera alla säkert i så det ser lite trevligare ut och står säkert för vovvens svans =]
Du kan göra som jag och skruva upp en planka längst upp på väggen i fiskerummet med skruvöglar var 10:e cm där du kan hänga upp alla dina spön i spöfordralens egna tygöglor...
Så har jag haft mina spön hängande sedan "Dackefejden" och plockat ner de haspel-, spinn- eller trollingspön som ska användas vid dagens fisketur...
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-05, 20:11.
Kommentera
-
Vilken tur att jag har 2 som flyttat :-)Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggÖnskar man själv kunde ha prylarna i huset så man fick det lite enklare när man ska serva och plocka med dom. Nu är prylarna förvisade till garaget, men när gummans grabb flyttar hemifrån blir det mitt hobby/fiskerum
Har ett förråd och ett rum på övervåningen som bara är Mitt :-) mina spö har en säng att ligga i hahaha men skall få upp alla på väggen under året, sommartid har jag dom uppe vid taket i mitt förråd :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Dackefejden, är våran Old Firehand lite "hobbyskåning" eller rinner det rent Skåneblod i ådrorna :-)Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
Hej Kolnej;
Du kan göra som jag och skruva upp en planka längst upp på väggen i fiskerummet med skruvöglar var 10:e cm där du kan hänga upp alla dina spön i spöfordralens egna tygöglor...
Så har jag haft mina spön hängande sedan "Dackefejden" och plockat ner de haspel-, spinn- eller trollingspön som ska användas vid dagens fisketur...
Old Firehandd
Leif Engström
http://www.trumman.com/fisketips.htmDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar