Sälja begagnade fiskeprylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sälja begagnade fiskeprylar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sälja begagnade fiskeprylar

    Jag har roat mig med att kolla vad rullar och beten går för på tradera och kan ju konstatera att marknaden för begagnat helt har stannat av där nu.

    Jag såg bland annat att en 5601 JB såldes för 493:- och en Revo Beast för 900:- Även om det är prylar som har några år på nacken kommer dom ändå finnas kvar när någon nu ny rulle packat ihop om något år eller två.

    Jag undrar om det främst är pga rean som var under black friday i kombination med att det snart är jul eller om det helt enkelt är butikerna som nu helt urholkar marknaden genom att sälja billigt jävla skit... om det är det senare som är problemet hoppas jag att merparten av dom konkursar så snart dom själva drabbas :-)

  • #2
    I slutet på Januari när folk har pengar igen och fiskesuget börjar öka då är det betydligt lättare att sälja.

    Kommentera


    • #3
      Vilken tur att jag lägger undan varje månad rakt in på mitt fiskekonto :-)
      Å andra sidan, vill jag verkligen ha något så slår jag oftast till ändå :-)

      Men tror inte det är Julen här inne som stör. Folk här tycks tro att man skall skänka bort sina saker, långt från alla men en del.
      Sista 6-8 mån har varje fall jag märkt en tendens att det är jättesvårt att sälja här inne. Synd tycker jag då jag Alltid lägger mina annonser här först ett tag, inte sålda brukar åka in på blocket där det tar några dagar sen har man sålt av det. Här känner jag folket och 99% av oss som är medlemmar här har ju ett brinnande intresse för fiske :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Staten löser nog problematiken åt oss :-)

        https://www.fiskejournalen.se/dyrare...r-i-framtiden/

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Jag har roat mig med att kolla vad rullar och beten går för på tradera och kan ju konstatera att marknaden för begagnat helt har stannat av där nu.

          Jag såg bland annat att en 5601 JB såldes för 493:- och en Revo Beast för 900:- Även om det är prylar som har några år på nacken kommer dom ändå finnas kvar när någon nu ny rulle packat ihop om något år eller två.

          Jag undrar om det främst är pga rean som var under black friday i kombination med att det snart är jul eller om det helt enkelt är butikerna som nu helt urholkar marknaden genom att sälja billigt jävla skit... om det är det senare som är problemet hoppas jag att merparten av dom konkursar så snart dom själva drabbas :-)
          Med andra ord så är det riktigt köpläge nu!
          ​​​​​

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Staten löser nog problematiken åt oss :-)

            https://www.fiskejournalen.se/dyrare...r-i-framtiden/
            Så där går det när man låter så kallade miljövänner bestämma. Lägg på avgifter så löser vi problemen! Hur nu det ska lösa problemet, men steffe o hans polare får ju in lite extra flis iaf.

            Kommentera


            • #7
              Intressant iakttagelse, tror det delvis beror på säsong, svårare med ”öppet vatten” prylar nu, men även BF och snart mellandagsrea... sen får jag nån slags känsla som säger att en viss ”mättnad” infallit. Under senare år har folk jagat det ”optimala kitet” och bytt friskt under resan.... sen inser man att den inte finns ngt optimalt och lugnar ner sig...

              Ett nytt spö sålt till ord pris för 1500kr i somras och som nu säljs beg för, tja 1000kr är ett helt ok pris i min bok, vissa e knappt ens ”infiskade”... men så dyker det upp i BF för 1100kr och då blir det svårare, halveringstiden på utrustning är snabbare numera när det trycks ut så mycket utrustning på marknaden, många handlare kommer nog få det tufft framöver.

              Kommentera


              • #8
                Ja, ett spö som köps och säljs samma år går nog att sälja om det är nytt på marknaden... men jag ser ju dom stackarna som försöker sälja prylar som butikerna har slutat sälja för något år sen... kostar typ 200:- även i nyskick om det är av ett känt märke.

                Kommentera


                • #9
                  De gör för dålig reklam nuförtiden och har inga revolutionerande produkter längre...
                  Xerup Nu löste jag problemet på ett spö du kunde ha med dig ibilen och även på kontoret ibältet jämt Varsågod=)

                  https://www.youtube.com/watch?v=p3wv...w&index=3&t=0s
                  Elller
                  https://www.youtube.com/watch?v=ujW3...UvOCFw&index=3

                  Eller den här klassikern borde du satsa på..
                  https://www.youtube.com/watch?v=OdEbGRpNl7U

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag slog till på en wobbler på tradera. Mitt första köp! 72 kr och utgått i år från sortimentet. Kostade 109 kr i min lokala fiskebutik i somras. Jo jag är en sån som oftast stödjer min lokala butiken då jag finner servicen värd det.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 638 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 468 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 583 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X