Tradera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tradera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tradera

    Ibland får jag för mig att försäljningen av fiskeprylar bestäms utifrån vad vi pratar om här... sista tiden har det skrivits lite om amba 4000-storlek och nu finns det flera sånna ute... alla högervinglade dock...

    Jag måste lära mig veva med fröken höger...

  • #2
    Jag som tycker 90% av allt som säljs är felvevat (vänster vill säga)!
    Kanske är mest moderna prylar dock, lokala fiskebutiken har knappt ens några högervevade i rullskåpet.

    Påverkas Tradera av fiskesnack?
    Ja, kanske. I vilket fall har jag märkt att vissa rullar är tacksamma att sälja där medan andra med fördel säljs till lokala gubbar.

    Kommentera


    • #3
      Mycket som säljs där är ju skräp... men ibland är det så pass billigt så det blir bra billigt skräp...

      Ligger en 2601C ute nu... gissar att säljaren vill ha fantasisummor för den och säljaren lurkar väl här nånstans :-)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Ligger en 2601C ute nu... gissar att säljaren vill ha fantasisummor för den och säljaren lurkar väl här nånstans :-)
        Säljaren är ganska känd inom fiskekretsar i allmänhet och Ambassadeur-kretsar i synnerhet.
        Verkar hitta en hel del kul rullar, kul och dyra!

        Kommentera


        • #5
          Verkar köpa och sälja allt möjligt den där säljaren...

          frågan för mig är vad den är värd om jag ska fiska med den för det är ju ingen samlarpryl utan orginalkartong och allt annat som bör följa med...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            frågan för mig är vad den är värd om jag ska fiska med den för det är ju ingen samlarpryl utan orginalkartong och allt annat som bör följa med...
            Definitionsfråga, jag håller med men många samlare hade nog varit glada över den rullen trots kartongbrist.
            5 000 blev högsta budet, under reservationspris.
            Då kan man fråga sig först vad säljaren vill ha, efter kan man fråga vad rullen egentligen är värd?
            Ja, inte mer än 5 000 kronor idag åtminstone...

            Kommentera


            • #7
              Nej, och det var nog säljarens polare som la 5000:- som bud för att närma sig reservationspriset...

              Jag budade upp till 3500:- sen gav jag upp... när det inte kommer några andra bud däromkring finns det nog inget vidare intresse för dom där i den prisklassen.

              Kommentera


              • #8
                Nu är den ute på tradera igen och samma säljare har nu även lagt ut en 1601.

                Tycker att det är så jäkla segt när man inte från början lägger ut prylarna med ett startpris som är samma som reservationspriset...

                Visst är rullarna ovanliga och säkert eftertraktade av samlare... men nu tänker jag vägra bjuda mer än jag gjort... om dom läggs ut en tredje gång är dom bara värda 1500:- st i mina ögon :-)

                Kommentera


                • #9
                  När jag sålde på Tradera, ej fiskeprylar dock, satte jag alltid 1:- i utropspris och ingen reserv, klart bästa strategin för att få rätt betalt.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    När jag sålde på Tradera, ej fiskeprylar dock, satte jag alltid 1:- i utropspris och ingen reserv, klart bästa strategin för att få rätt betalt.
                    Så gör jag också... Jag får det som köparna tyckte att det var värt priset dom betalar.

                    Men vissa har tradera som enda inkomstkälla så dom måste väl ha igen mångdubbelt mot vad dom betalade för prylarna.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 315 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X