Ursprungligen postat av Ari
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
jerko
Collapse
X
-
Precis! Man kan ju jämföra med människorna också, det är inte så många barn som gillar ostron och oxfilé utan det börjar de tycka om när de blir äldre, istället äter de korv och pannkakor. Samma som gäddorna, ytterst sällsynt att en stor gädda tar ett träbete.. det ska till en riktigt dum en för att det ska ske något sånt.
-
Det där spelar däremot ingen roll.Ursprungligen postat av AriGäller det även för vad man har för båt? Säg att man har en gammal bohuseka byggd i solid ek, gör man då bäst i att byta till en örnvik i plast om man är ute efter gammelgäddan. Men vad händer om den gamla träekan är plastad utvändigt, vilket är ganska vanligt att man har gjort med gamla träbåtar? Kommer jag med min aluminiumbåt att ta fler eller färre gammelgäddor än dem som fiskar från en plastbåt?
Kommentera
-
Trä eller plast tror jag inte spelar någon roll alls. Det är betets gång samt rörelsemönster som styr det hela. Jag tror att en del beten med rasselkula osv. har en tendens att resultera i mer snipor en beten utan rasselkula. Lika tycker jag att grällafärger också resulterar i mer mindre gäddor. Trotts att jag fiskar en del i riktigt grummliga vatten så föredrar jag mer anonyma beten så så som crazy shad, pig susp m.m i någon lite mer naturlig färg. Att piggen är ett stor gäddbete är inte konstigt, den gången kan inte en enda firre genomskåda medan den säkert tycker att en buster i firetiger och en rasselkula är lite för "mycket". Synd nog är det många som tycker piggen är svår och tror att den ska gå i side to side gång och säljer därför. Det possitiva med träbeten är att det nästan alldrig är rasselkula i dom, det enda beten jag kan komma på är hooiser bot belly glider. Sedan finns det ju dom som älskar rasselkula också men jag är inte något "fan" av det.Senast ändrad av Jompe; 2007-02-22, 16:36.
Kommentera
-
Håller helt med.Ursprungligen postat av Jompe Visa inläggTrä eller plast tror jag inte spelar någon roll alls. Det är betets gång samt rörelsemönster som styr det hela. Jag tror att en del beten med rasselkula osv. har en tendens att resultera i mer snipor en beten utan rasselkula. Lika tycker jag att grällafärger också resulterar i mer mindre gäddor. Trotts att jag fiskar en del i riktigt grummliga vatten så föredrar jag mer anonyma beten så så som crazy shad, pig susp m.m i någon lite mer naturlig färg. Att piggen är ett stor gäddbete är inte konstigt, den gången kan inte en enda firre genomskåda medan den säkert tycker att en buster i firetiger och en rasselkula är lite för "mycket". Synd nog är det många som tycker piggen är svår och tror att den ska gå i side to side gång och säljer därför. Det possitiva med träbeten är att det nästan alldrig är rasselkula i dom, det enda beten jag kan komma på är hooiser bot belly glider. Sedan finns det ju dom som älskar rasselkula också men jag är inte något "fan" av det.
Kommentera
-
peter,konstigt
.
de har varit tvärtom när vi kört tävling buster vs trä.
bustern har tagit mer gäddor medans jag fått några st men lite större fiskar.
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Du tror att en gädda ser skillnad på ett bete gjort av trä o ett gjort av plast ?Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggbustern kommer fånga mer fisk..
men jag tycker att de som tar rät beten är av lite större size
Kommentera
-
Men du, som att alla träbeten har en o samma karaktär och plastbeten en annan. Skulle inte tro det.Ursprungligen postat av Ringaby Visa inläggLäs inläggen ovan, betets gång, en liten rasslande Buster kanske är mer i snipoväg än ett fett träbete som går som en stock i vattnet ?
Vem vet..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 483 visningar