Rull-service - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rull-service

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rull-service

    Tjena!
    Jag har en del multirullar som jag använder ganska regelbundet men som jag tyvärr inte ger så mycket kärlek. Skulle behöva få dem ordentligt rengjorda och smorda men tror inte att det passar mig att själv skruva och fixa. Inga lågprofilare utan bara med runda gavlar.

    Hittade https://www.rull-service.se och tänkte skicka dit några stycken. Är det kanske någon här som gjort det och kan lämna omdöme?

    Skitfiske på er!
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

  • #2
    Hade ju varit fint med nån kontaktinfo mer än ett mailformulär att fylla i. Står ju inte ett skit om vart de finns eller liknande..

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
      Tjena!
      Jag har en del multirullar som jag använder ganska regelbundet men som jag tyvärr inte ger så mycket kärlek. Skulle behöva få dem ordentligt rengjorda och smorda men tror inte att det passar mig att själv skruva och fixa. Inga lågprofilare utan bara med runda gavlar.

      Hittade https://www.rull-service.se och tänkte skicka dit några stycken. Är det kanske någon här som gjort det och kan lämna omdöme?

      Skitfiske på er!
      ---------------------------------------------------

      Kontakta Mikael Boettge hos Sportfiskeboden i Täby för service av dina multirullar.. https://www.facebook.com/SportfiskebodeniTabyAb ...
      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • #4
        Tack för tipset Leif, det lutar åt att kontakta Sportfiskeboden. Rull-service var halva priset men det känns lite sådär att bara skicka in rullarna utan att ha en aning om vem som tar hand om dem eller vem som ligger bakom sidan, såsom Calle var inne på.
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

        Kommentera


        • #5
          Antar att den som har rullservice har det som en bisyssla & därför inte vill bli störd under sitt ordinarie arbete, varför inte prova dra iväg ett meddelande med dina frågor

          Kommentera


          • #6
            Yes, så kan det såklart vara. Jag tänkte bara att det kanske fanns folk här som använt sig av sidan tidigare och kunde säga om det var fisk eller fågel.
            Meddelande är nu skickat i alla fall.
            Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av linback
              This rolling tool cabinetis made of heavy gauge steel body with a durable powder coat finish. And it has a tool hanging plate to place some items. High security keyed locking system safeguards the contents of the rolling cabinet. Cabinet includes snap-in ball-bearing drawer slides for smooth operation under heavy loads. Each drawer can support 80KG and features heavy-duty soft-close drawer slides that gently pull themselves shut without slamming. In addition to even greater load capacities, its flexibility and adaptability make it the perfect solution for every area in the workplace. Because the basic models can be expanded to meet requirements at any time with versatile superstructures and add-ons.
              https://www.sanji-first.com/mobile-chest/
              --------------------------------------------------------------------------------------

              تدعونا الحاجة الكبرى إلى المعلومات حول جائحة كورونا إلى توفير موجز يومي للأنباء من "رابورت" باللغة العربية

              Old Firehand
              Leif Engström

              Kommentera


              • #8
                Jag har alltid gått till närmaste fiskebutik så har dom skickat iväg det åt mig.
                Vet ju att Abu-Garcia har egen verkstad och det inte är så dyrt.

                Kommentera


                • #9
                  Jag tycker rull-service verkar oseriöst. "Oftast räcker det att rengöra och smörja kugghjul, kullager och evighetsskruv." Jag håller för det första inte med, och för det andra kallas det inte kugghjul. Att kalla det service utan att gå genom backspärr, bromspaket och frikoppling låter som ett skämt, tycker jag.

                  Om jag genomför en service så tar jag isär rullen helt och hållet, ultraljudstvättar det som går, resten av rullen får mekanisk rengöring, eventuellt milda kemikalier såsom diskmedel. Sen smörjer man upp enligt konstens regler.

                  En helt fungerande rulle, som bara får helservice tar jag 300 kronor för en service på mitt jobb under vintertid, detta är självkostnadspris. Är delar trasiga tillkommer förstås kostnad för delar samt eventuell felsökning och extra åtgärder. Det är fortfarande sjukt billigt om man jämför med t ex vad en bilverkstad tar betalt. Nej, detta är inte en jobbannons, vill absolut inte serva fler rullar än vad jag gör.

                  Det finns många duktiga rullskruvare runtom vårt land som gladeligen servar din rulle korrekt för en rimlig peng (momsfri ) Vissa så ambitiösa att det polerar upp ambassadeurer med autosol har jag hört...

                  Oavsett så rekommenderar jag ändå de flesta rullägare att genomföra sin egen service så man lär sig hur rullen fungerar. Det är värt det i längden, och är man flink gör man en riktig service på ca 1h.

                  Tyvärr så vågar jag inte rekommendera ABU's egen verkstad då jag skickat många rullar på reklamation dit som inte blivit korrekt åtgärdade.
                  http://mortasfiske.blogspot.com

                  Kommentera


                  • #10
                    Tack för era reflektioner. Jag mailade Rull-service och frågade lite kring servicen som skulle ingå men har fortfarande inte fått något svar, så dit skickas inga rullar av mig. Det blir nog att låta min fiskebutik skicka iväg dem.

                    Jag hade gärna lagt lite tid på att lära mig rullarna själv och hade nog tyckt det var kul att fixa med dem men jag känner inte att jag har den tiden för tillfället. Det är ju knappt man hinner fiska, och då är det illa.

                    Morta Skulle du ändra dig om att skaffa dig lite mer jobb så lägg ett pm till mig.
                    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 575 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 571 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 465 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 329 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 572 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X