Ursprungligen postat av Peter B
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
" Testar havsöringsspön "
Collapse
X
-
-
Hej Rusty .
Personalen på W har så dåligt Fulton så det fick va och ägarn som annars hade funkat va inte tillgänglig.
Ang Searun vet du ngt om det nya .
Var det 9.6 du tänkte på , för 10 fot kändes för tungt och högt klassat för min smak.
Peter b
Lämna en kommentar:
-
Kul att ni hänger på. Från början tänkte jag ngt litet gungande i butik men nu har det vuxit till ett större projekt så pressen ökar.
Jag har på egen hand valt ut spöna efter mitt tycke och självklart vad som fanns inne i butiken. Frågade när jag var klar om de tyckte att jag missat några vilket inte va fallet.
Jag gör detta helt på eget initiativ som en kul grej. Det finns massor av andra spön som säkert är minst lika bra men det var dessa som fanns inne.
Westin 10 fot , 7-30g : W 3an ( nya ) W 4an ( nya ej inne) , W 6an
Sölv 10 fot , 10 - 30g : AG 3 och AG 2
Daiwa Luvias 10.1 fot , 4 del 5 - 25g
Daiwa Luvias 10.1 fot , 2 del 10- 35g
SG parabellum travel 10.6 fot , 8 - 28g
SG 4 travel shore game 10.1 fot , 12 - 35g
SG custom coastal 9.6 fot , 9 - 27g
Får se om jag hittar nån lönebidragare , skolan ligger nära så ngn pigg mellanstadieelev med mycket spring o hopp kanske går o " felkroka ".
Tittar på följande : finish/känsla , balans i handen , rullfäste/grepp/bakhandtag och kastegenskap.
Kom med feedback på detta om ni har lust , sen kan jag nog inte infria alla önskemål.
Fram mot kvällen borde jag fått upp tråden om jag inte tappat den .....
Peter b
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Peter B Visa inläggButikschefen på Wittlocks ( Hstd) har gett mig tillåtelse att testa ett antal spön . Han är hos Daiwa idag så testet blir imon tisdag. Trodde först att jag bara skulle gunga dem , men det blir provkastning på en gräsmatta. Mäter upp 50m och använder samma rulle på samtliga spön. Kommer o va spön runt 10 fot och som skall fungera väl med dobb och plåtbit.
Försöker hinna med så många som möjligt som finns inne i butiken. Ska försöka undvika o snubbla så man inte trampar sönder ett par tusen.
Lägger ut tråden imon om allt gått enligt plan.
Peter b
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggInstämmer med föregående talare! Ska bli intressant att se hur de moderna (?) lite mer bottenstyva, toppigare spöna levererar. Bra tror jag med viss kastteknik men jag vill ändå ha lite djupare, förlåtande aktion då jag kör flätlina med och ibland utan nylon/FC tafs.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Instämmer med föregående talare! Ska bli intressant att se hur de moderna (?) lite mer bottenstyva, toppigare spöna levererar. Bra tror jag med viss kastteknik men jag vill ändå ha lite djupare, förlåtande aktion då jag kör flätlina med och ibland utan nylon/FC tafs.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Peter B Visa inläggButikschefen på Wittlocks ( Hstd) har gett mig tillåtelse att testa ett antal spön . Han är hos Daiwa idag så testet blir imon tisdag. Trodde först att jag bara skulle gunga dem , men det blir provkastning på en gräsmatta. Mäter upp 50m och använder samma rulle på samtliga spön. Kommer o va spön runt 10 fot och som skall fungera väl med dobb och plåtbit.
Försöker hinna med så många som möjligt som finns inne i butiken. Ska försöka undvika o snubbla så man inte trampar sönder ett par tusen.
Peter b
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
" Testar havsöringsspön "
Butikschefen på Wittlocks ( Hstd) har gett mig tillåtelse att testa ett antal spön . Han är hos Daiwa idag så testet blir imon tisdag. Trodde först att jag bara skulle gunga dem , men det blir provkastning på en gräsmatta. Mäter upp 50m och använder samma rulle på samtliga spön. Kommer o va spön runt 10 fot och som skall fungera väl med dobb och plåtbit.
Peter bTaggar: Ingen
- Gillar 3
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 041 visningar
1 gilla
|