Bara en dåre ute o fiskade - och det var jag o fisken. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara en dåre ute o fiskade - och det var jag o fisken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bara en dåre ute o fiskade - och det var jag o fisken.

    Blåsigaste fiskedagen hittills i år. Vilken tur att jag inte ställde in , det var nära . 10m fast vind och upp mot 15 i byarna.
    Skippade 2 lokaler som annars gett bra men det var inte läge.
    Klev i vattnet runt halv tio. Högt vatten liten ton men klart. Förvånad över hur mycket vind denna lokal tål utan att vattnet blir mögigt. Och fisken fanns där , körde med en orange/rosa fluga. Det började med tre mindre två 30cm och en 45a.
    Sen kom nappet som gjorde dagen , ganska långt ut tog öringen hårt , bankade i ytan och gjorde ett skutt. En par rusningar nära land innan strandning. 56cm och välbyggd.
    Macka o varm choklad och sen skift 2. Ganska omgående drog jag på en fin blanking som va ngt över mått men den fick returbiljett. Totalt 11 öringar fr 9.30-12.30 , bytte lokal vinden började bli för tuff.
    Nästa lokal gav två öringar som inte höll mått och en lite bättre som hoppade av.
    Har varit med om det förut att öringen kan va väldigt huggvillig och kroka bra när det blåser. Hade ngn stöt och bara två som hoppade av. Fredan den 13e gav 13 öringar.
    Peter b Click image for larger version

Name:	20230113_110330.jpg
Views:	508
Size:	2,66 MB
ID:	2614978

  • #2
    Lucky 13 i all ära! Grattis!

    Kommentera


    • #3
      Tjena Calle - har du fått till några pass eller?
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Tjena Calle - har du fått till några pass eller?
        Peter b
        Tyvär dåligt med det.. Varit sjuka kids, jobb och hästar för hela slanten.. Tyvär. Får hoppas på en svång i helgen om inte vinden blir för jäklig..

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Blåsigaste fiskedagen hittills i år. Vilken tur att jag inte ställde in , det var nära . 10m fast vind och upp mot 15 i byarna.
          Skippade 2 lokaler som annars gett bra men det var inte läge.
          Klev i vattnet runt halv tio. Högt vatten liten ton men klart. Förvånad över hur mycket vind denna lokal tål utan att vattnet blir mögigt. Och fisken fanns där , körde med en orange/rosa fluga. Det började med tre mindre två 30cm och en 45a.
          Sen kom nappet som gjorde dagen , ganska långt ut tog öringen hårt , bankade i ytan och gjorde ett skutt. En par rusningar nära land innan strandning. 56cm och välbyggd.
          Macka o varm choklad och sen skift 2. Ganska omgående drog jag på en fin blanking som va ngt över mått men den fick returbiljett. Totalt 11 öringar fr 9.30-12.30 , bytte lokal vinden började bli för tuff.
          Nästa lokal gav två öringar som inte höll mått och en lite bättre som hoppade av.
          Har varit med om det förut att öringen kan va väldigt huggvillig och kroka bra när det blåser. Hade ngn stöt och bara två som hoppade av. Fredan den 13e gav 13 öringar.
          Peter b Click image for larger version

Name:	20230113_110330.jpg
Views:	508
Size:	2,66 MB
ID:	2614978
          Brutalt!

          Vågar man gissa att klädvalet endast bestod av ett par extremt vattenavvisande kortbyxor samt ytterst välanvänd Vikingahjälm?

          Kommentera


          • #6
            Ibland känns det som man inte hade mer på sig. Har en väldig tur med att jag tål vinden o kylan bra , fiskar utan vantar, om det inte spöregnar. Har ett par tunna handledsvärmare som gör nytta. Men tar jag för långa pass i vattnet och glömmer fylla på med käk o varm dricka , då är det lätt o börja frysa . Absolut bästa sättet o hålla värmen är ett antal napp .
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Blåsigaste fiskedagen hittills i år. Vilken tur att jag inte ställde in , det var nära . 10m fast vind och upp mot 15 i byarna.
              Skippade 2 lokaler som annars gett bra men det var inte läge.
              Klev i vattnet runt halv tio. Högt vatten liten ton men klart. Förvånad över hur mycket vind denna lokal tål utan att vattnet blir mögigt. Och fisken fanns där , körde med en orange/rosa fluga. Det började med tre mindre två 30cm och en 45a.
              Sen kom nappet som gjorde dagen , ganska långt ut tog öringen hårt , bankade i ytan och gjorde ett skutt. En par rusningar nära land innan strandning. 56cm och välbyggd.
              Macka o varm choklad och sen skift 2. Ganska omgående drog jag på en fin blanking som va ngt över mått men den fick returbiljett. Totalt 11 öringar fr 9.30-12.30 , bytte lokal vinden började bli för tuff.
              Nästa lokal gav två öringar som inte höll mått och en lite bättre som hoppade av.
              Har varit med om det förut att öringen kan va väldigt huggvillig och kroka bra när det blåser. Hade ngn stöt och bara två som hoppade av. Fredan den 13e gav 13 öringar.
              Peter b Click image for larger version  Name:	20230113_110330.jpg Views:	268 Size:	2,66 MB ID:	2614978
              Stort Grattis till de fina öringarna Peter B.
              Med vänlig fiskehälsning,
              Old Firehand/Leif Engström

              https://www.google.com/search?q=34+t...hrome&ie=UTF-8
              Senast ändrad av Old Firehand; 2023-01-15, 18:57.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 587 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 636 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 467 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 337 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 579 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X