Fisk o fågelliv på kusten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisk o fågelliv på kusten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisk o fågelliv på kusten.

Startade strax efter gryningen på norrsidan av Hallandsåsen. Bra fart i vattnet , högt vatten o bra sikt. Men efter 2h fiske o tre lokaler så hade bara en 25cm öring synat ytan.
    Bytte till ny lokal och nu blev det fart både i vattnet och i luften . Först en liten och ngt kast senare en fet 50cm som va ngt färgad och fick retur. Ett par kast senare tar en rejäl fisk på samma yta. Va med en 10-15m sen gick den loss tror inte den va helt blank men säkert en bra bit över 2 pannor.
    Under fikat ser jag en en ägretthäger stå i vattnet o spana , 40-50m fr mig , då kommer en gråhäger flygande och gör ett utfall mot den vita vackra fågeln. Blicken i skyn och då ser jag en glada , ormvråk och tornfalk - varm i sinnet av synen.
    Efter fikat får jag på en blanking som lurar mig. Den tog mckt långt ut och gjorde ett par snygga språng , trodde den var upp mot 55cm men visade sig va ett par cm över mått. Motström o motvind fick den
    " att växa".
    Sen blev det allt varmare och nappefesten va över. Ny dag imon.
    Peter b

Nyss hemkommen från ett regnigt pass. Ännu lite högre vatten , samma vindriktning ngt mindre tryck i vinden. Varmt 16-18 grader.
    Började bra med 3 snabba och en tappad lite senare blev det två till men det kom aldrig igång och det var bara junisar som högg.
    Tillbaka till ritbordet och nya planer inför morgondagens pass, då är polarn med. Vissa har ju jobb att sköta .
    Blir en intensiv sista vecka.
    Peter b

Kommentera

Var ute på eftermiddagen idag och blankade.
      Har haft några fina pass för någon vecka sedan med mycket fisk. Dock inget stort.

Vad tror du om vattentemperaturen? Det känns som säsongen är delvis fördröjd. Det är ju så man skulle kunna tänka sig ett bad.

Kommentera

Vilket fiske ni har så här under ovanligt varm "försäsong" eller iaf vad jag trodde var just det men får nog tänka om och bege mig ut snart!

Kommentera

På väg ut , ska bara svälja sista tuggan på frullen.
          Tog ett dopp i torsdags 23 i luften säkert 17-18 i vannet.
          Jag hade gärna fortsatt en månad till , oktober skulle säkert va en toppen månad. Bara acceptera karantänen , även om det bär emot.
          Återkommer med rapport.
          Peter b

Kommentera

Trevlig dag men en del felaktiga beslut. Vi åkte långt ut på Bjärehalvön för o söka lite mer djup och förhoppningsvis hitta stor fisk. Napp på första kastet men den släppte och tog sekunden efter på polarn som låg i vinnarhålet. Fet firre dryga 45 lätt färgad. Jag fick en liten men efter en timma flyttade vi inåt mot grundare ytor. Där va fisken h and t och luftningar . Det blev 6 upp varav en fet över mått . Polarn hade på en större färgad som slet lina o körde blandade småhopp , tyvärr gick den loss i sista skuttet. I den vevan hade rejäla åskskurar börjat dra igång så vi gav oss. Kompledigt imon.
            Peter b

Kommentera

Någon grad kallare i vattnet idag. Var ute ett kort pass. Fick snabbt ett bra hugg med en pigg fisk kring 45.
              Blev en stor som en sill också.

Upptäckte sedan att jag hade publik på lite håll. Kring fem sälar tittade på vad jag höll på med.

Kommentera

Va på jobbet idag med. I vattnet vid 8 , allt såg kanon ut : bra vind , bra rörelse i vattnet och helt ensam på lokalen. Efter dryga timmen hade jag haft ett pet , sen kom de in för frukost strax efter 9. Det blev 3 snabba en blank och två lätt tonade - ingen över mått. På fm blev det tre till men bara småttingar.
                Imon får det bli hemmaplan måste sluta sponsra bensinbolagen varje dag.
                Peter b

Kommentera

Ursprungligen postat av Okoun Visa inlägg
                  Någon grad kallare i vattnet idag. Var ute ett kort pass. Fick snabbt ett bra hugg med en pigg fisk kring 45.
                  Blev en stor som en sill också.

Upptäckte sedan att jag hade publik på lite håll. Kring fem sälar tittade på vad jag höll på med.
                  Sälar på fiskeplatsen är ingen hit...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Sälar på fiskeplatsen är ingen hit...
                    Det är kluvna känslor. Sälen är ju där av en anledning men det känns som dom skrämmer fisken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 450 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art