Har fiskat utan hulling på kroken sen 2002 och jag märker definitivt ingen skillnad på fångst kvoten ! Har säkert tappat en o annan gädda pga för det men samtidigt så är det ju C/R jag bedriver ! Alla mina större har drillats på hullinglösa krokar. Enkelt att kroka loss och sätta tillbaka dem !Känns som den är inte passar in i det fiske vi bedriver !! För den förstör mer än var den gör nytta eller !?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hulling på kroken eller inte !?
Collapse
X
-
Eller så får man vänta mer än 2 timmar så folk hinner vakna och svara på inlägg? Det är trots allt lördag...
Själv fiskar jag inte ens fisk som jag inte tycker jag behöver ta upp, gädda är en av dom... det borde ju göra mig till något utav en hjälte, jag kör C&R på fisken innan jag ens börjar fiska.
Kommentera
-
Man klarar sig bra utan hulling på kroken!Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inläggHar fiskat utan hulling på kroken sen 2002 och jag märker definitivt ingen skillnad på fångst kvoten ! Har säkert tappat en o annan gädda pga för det men samtidigt så är det ju C/R jag bedriver ! Alla mina större har drillats på hullinglösa krokar. Enkelt att kroka loss och sätta tillbaka dem !Känns som den är inte passar in i det fiske vi bedriver !! För den förstör mer än var den gör nytta eller !?
Men jag måste erkänna att jag använder krok med lätt intryckt alt. mikrohulling när jag fiskar sutare och Karp i vatten där fisken går fast 3-4ggr påväg in mot håven.
Kommentera
-
"C&R på låg nivå" passar ju verkligen inte in på hur vissa här på FS "säger sig" behandla fisk, de är ju grymt skickliga och kärleksfulla mot fisken (hrrm) .. så dom borde ju kunna förklara här hur bra/dåligt det är med hullingfritt..Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inläggJa det är väl du o ja då KG? som fundrat påt !! o att hullingen sliter sönder mer än var den gör nytta verkar folk int bry sig om så länge dom får upp en nice pike ! Är väl lite C/R på låg nivå!!
Kommentera
-
Håller med dig. Förutom att jag då och då tar hem en gädda och smaskar på.Ursprungligen postat av Michael Visa inläggEller så får man vänta mer än 2 timmar så folk hinner vakna och svara på inlägg? Det är trots allt lördag...
Själv fiskar jag inte ens fisk som jag inte tycker jag behöver ta upp, gädda är en av dom... det borde ju göra mig till något utav en hjälte, jag kör C&R på fisken innan jag ens börjar fiska.
Kommentera
-
Smakar Gyltorna utsökt?Ursprungligen postat av Michael Visa inläggEller så får man vänta mer än 2 timmar så folk hinner vakna och svara på inlägg? Det är trots allt lördag...
Själv fiskar jag inte ens fisk som jag inte tycker jag behöver ta upp, gädda är en av dom... det borde ju göra mig till något utav en hjälte, jag kör C&R på fisken innan jag ens börjar fiska.sigpic
Kommentera
-
Ja det får man väl säga... godast i fisksoppa, men panerad är inte heller dumt. Det är också en av dom få fiskar som inte är direkt hotad av överfiske.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggSmakar Gyltorna utsökt?
Är det inte jobbigt att försöka ta poäng hela tiden?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar