Fiskarnas rike - föreläsning av Martin Falklind - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskarnas rike - föreläsning av Martin Falklind

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskarnas rike - föreläsning av Martin Falklind

    Va i Falkenberg och lyssnade till Martin om hur filmerna kommit till och det hästarbete hans team lagt ner , hatten av .
    Studiefrämjandet håller i turnén så kan du kolla om det kommer till en ort nära dig.
    Serien blev en gigantisk succé med SVTs högsta tittarsiffrorna ever för ett naturprogram.
    Det blir en uppföljning och han är i färd med att spela in nya program.
    Gå inte miste om denna föreläsning fotot är magiskt, bakgrunden historien ibland tragisk men det finns hopp.
    ​​​​100 spänn = gratis.
    Peter b

  • #2
    Har biljett till Strängnäs den 27 :-)
    Ser verkligen fram emot detta :-)
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Vet inte varför jag inte la ut det tidigare, får ta det på mig. Men blir det stort tryck på studiefrämjandet så kanske det blir "extra föreställningar " , om Martin har tid.
      Bara dra igång en påverkanskampanj.
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Det såg jag det inte som , mer att jag borde varit snabbare på bollen. Kanske hade det inte varit bra nog ändå - biljetterna försvann på nolltid.
        Däremot kan jag känna en viss " trötthet " att inte fler kollar på min post,inte för min skull utan för ämnet/innehållet, samma sak gäller Patagonias film o de vidriga laxodlingarnas påverkan på den Isländska naturen.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Jag var själv och kollade på honom i Älmhult nu i torsdags. Det jobb han gjort är fantastiskt, jag hoppas fler får upp ögonen. Det verkar som att något fastnat i tankebanorna hos fler svenskar iaf, vi kan inte hålla på att köra huvudet i sanden(!) vi måste sätta press på politikerna om bland annat avskaffning av trålare. Det ska finnas ett beslut på att all vattenkraft måste ha vandringsleder till fisk så vi kan minska slakten.
          att vattendragen inte får torrläggas, det är miljö och naturlivsförstöring som inte vänar om vare sig mångfald eller rikt djurliv. Det gynnar inte heller turism för jag har svårt att tro att vi vill att turism till Sverige ska bjuda på eländiga syner och där vi stolt visar upp hur vi förstör naturen.
          ja spaltmeter om detta kan skrivas och vi kan hjälpas åt att sprida ordet.
          till nästa val är det vår uppgift att pressa detta som en av de största miljöfrågor som Sverige ställts inför och kräva ett beslut.

          postnords regler om fri frakt från kina kunde man bryta för att det var ett ”gammalt” beslut. Det är dags att ta tag i nästa dåliga beslut och göra rätt för sig!

          Kommentera


          • #6
            Tyvärr kommer inte Martin till Uppsala men ska se serien på SVT play tänker jag.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            14 896 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art
             
            Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
            22 svar
            3 185 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Nextline  
            Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
            9 svar
            952 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman
             
            Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
            26 svar
            8 366 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Kr0nbl0m  
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            12 svar
            2 665 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
            Arbetar...
            X