En efterlängtad praktpjäs. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En efterlängtad praktpjäs.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En efterlängtad praktpjäs.

Hade tänkt ta tjänstledigt idag men är dålig på att hålla den typen av löfte. Hemmaplan ( halmstadtrakten ) var inte o tänka på med tanke på vinden . Det blev att köra ner till kattviksträckan , norrsidan Hallandsåsen.
    I vattnet vid halv 4a , bytte lokaler 3ggr utan att få slag.
    Va på väg att lägga av vid halv sju när en öring tog , en 40cm ngt kast senare en på 45 och ytterligare en strax under mått. Fisken verkade komma in mot kvällningen.
    Halv 8a kom hugget med stort H. En präktig rusning följt av ett praktfullt hopp. Fisken fick gå sig trött en bit ut. Click image for larger version

Name:	20250523_194705.jpg
Views:	498
Size:	2,20 MB
ID:	2655037
    Hoppas den sitter bra tänkte jag . Gott om blåstång den kunde gått fatt i, försökte hålla upp fisken mot ytan så mycket det gick när den kom in.
    Värdelösa fotleder en vadarstav jag höll på o snubbla på , stora bakdyningar . Backade mig bkt i en gammal slip , kände mig som om jag va med i Monty Pyton och hade huvudrollen i department of silly walk. Lyckades stranda den och en varm lyckokänsla infann sig - så jävla gött.
    66cm lång o 3540 tung
    Peter b

Grattis! Det är väl sådan fisk som gör att man nöter på, du mer än de flesta. Det visar också att öring av 'dignitet' finns nära även i slutet av maj. Var det hård eller fel riktning på vinden du flydde i Halmstad?
    Senast ändrad av anteman; 2025-05-23, 22:49.

Kommentera

Det var SV-V en bra vind men för hård , blir stora dyningar och oftast dassigt vatten. Finns inte så många lokaler som man kan " gömma " sig i.
      Kattvik blir denna vindriktning frånlandsvind, men inte så illa som det låter . Vinden/strömmen trycker in nytt vatten i Laholmsbukten så det kan va giftigt.
      Peter b

Kommentera

Kul!
        Grattis, den förtjänade du!
        Lyckan står den djärve bi!

Kommentera

Kört 2dgr på samma yta för o kolla om där va ngn eftersläntare . Söndagen gav ett rejält ösregn men väl stilla på lokalen, vinden för mycket i ryggen och blankvatten första 30-40m ut. Hittade 2mindre öringar.
          Igår lurade jag med polarn . Ödmjuka som vi är så såg vi möjligheter till dubbeldrillning. Hemma blåste det hårt med rejäla dyningar men på kattvikssträckan var det väl lugnt. Gott om smolt och en felkrokad hornis va allt, inte säkert att polarn tar mina förslag på fullaste allvar närmaste tiden.( inte första gången o inte sista)
          Peter b

Kommentera

Grattis till en fin fisk! 66cm är verkligen en bra öring för maj månad. Känner igen det där när man nästan ger upp och så kommer hugget. Bra jobbat att få hem den trots blåstången och dåliga förhållanden. Kattvik är ett bra val när det blåser för mycket hemma i Halmstad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
            22 svar
            3 431 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Nextline  
            Startad av geson, 2010-08-05, 15:29