Fiskekompisen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompisen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekompisen

Jag kanske har nämnt podden https://fiskekompisen.se/ tidigare... en podd jag brukar lyssna på när andan faller på.

"Korken" på Norrköpings sportfiske brukar alltid säga att en bra fiskekompis är det bästa som finns. Jag vet inte hur många gånger jag har stått där i båten ensam ogh önskat att jag haft en likasinnad dåre med mig när en större fisk ska landas... någon att dela tankar, idéer, frustration och framförallt minnen med.

Lyssnar ni på podden? Har ni en riktigt bra fiskekompis?

Lyssnar på podden, den fick mig att börja flugfiska.
    Jag har en bra fiskekompis problemet är att han lyssnar inte på podden så han har inte börjat flugfiska.

Kommentera

Har lyssnat på podden och den är väl ok..

Men det här med fiskekompis är en klurig fråga. Ja absolut är det trevligt med sällskap och det kan ju vara bra att vara två när saker skiter sig.
      Men ibland är det ju väldigt skönt att vara själv. Bestämma plats, metod och när man åker hem helt själv. Ingen att anpassa sig efter.
      Jag är 50/50 för fiskekompis.

Kommentera

Spännande och lite " känsligt " ämne. Ska nämna tre som betytt, betyder mckt. Bengt den första han var ett par år äldre än mig och blev därmed med bil tidigare. Lugn trygg men jobbig , varför - han va så jävla bra på o fiska.
        Nr två : Gösta numera ngr o 80 år så vi träffas ute ibland om det passar försöker jag komma förbi. Vi har fiskat ihop i många år men bara åkt gemensamt när det varit längre turer. Vi har gått på samma ytor men alltid gett den andre sitt space. Göstas rekord på antal fiskedgr på ett år lär va kvar 205dgr och då jobbade han tvåskift som chaffis. Snällare o mer hjälpsam människa är svårt att finna.
        Nr 3 : Stefan, vi jagar öring ihop han är skicklig rolig och har öga för fiske. Vi kan stå nära varandra för att täcka en yta eller bjuda in den andre om det står fisk på en liten yta. Vi vadar , så ibland är vi långt ifrån varandra men på samma lokal. Han bygger jävligt bra o fina flugor , vilket jag drar nytta av. Hoppas vi får hänga tills spöna placeras för gott i spöstället.
        Jag gillar att fiska själv , stå med mina egna funderingar , välja mina egna ytor, har inget behov av att fiska med nån annan. Men skall det ske så har det varit med dessa unika kompisar.
        PS kanske svårare o hitta rätt fiskekompis än en partner.
        Peter b

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          I may have mentioned the podcast https://fiskekompisen.se/ ball orbit
          ​earlier ... a podcast I usually listen to when I feel like it.

"Korken" at Norrköpings sport fishing always says that a good fishing buddy is the best thing there is. I don't know how many times I've stood there in the boat alone and wished I had a like-minded fool with me when a bigger fish is about to be landed... someone to share thoughts, ideas, frustration and above all memories with.

Do you listen to the podcast? Do you have a really good fishing buddy?
          Yes, I've listened to Fiskekompisen's podcast a few times - really nice! I completely agree, a good fishing buddy makes the experience twice as fun and the memories much stronger

Kommentera

Ja, jag lyssnar ibland! Och jag håller med – en bra fiskekompis gör verkligen hela upplevelsen roligare.​
            Jonathan Vaughn
            Retro Bowl

Kommentera

Lyssnade förut när det var fiske 24/7 i min lilla hjärna.

Ibland blir det ensamt och lite tråkigt utan en fiskekompis. Ska man ut i båt eller ut och ismeta med en massa spön så är det skönt att ha någon med sig men för det mesta föredrar jag att pimpla abborre eller meta gädda helt själv. Endast då går det att uppnå riktig avkoppling och få starta om hjärnan med frisk luft och egna tankar. Reflektionstid helt enkelt.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
              7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg