Va säker på ett bompass men..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Va säker på ett bompass men.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Va säker på ett bompass men.....

3-4plus och en sol som visade sig fr lunch.
    Lokal 1 o 2 runt Höganäs gav noll , inte ett pet . En flugfiskare lyckades lika bra , gissningen är att öringen gått ut på djupare vatten där tempen är ngt högre. Inne i de vindskyddade vikarna ligger det is - vattentemp runt nollan.
    Lokal 3 : ett kort snabbt hugg - jag blev överraskad , kastet efter tog den - en junis på 35.
    Provade ngr kast över ett rev in bland ngr stenar.
    Redan på första kastet tog en fisk hårt , kände att det var en bra fisk. Ett luftsprång blev det, kanske frös den fler blev det inte men en bra fajt innan jag kunde stranda den.
    En fet 55a , en får tacka.
    ​tacka.
    Peter b

Låter som en bra dag

Kommentera

Polarn o jag körde ett pass i busvinden. Vi använde i stort sett identiska flugor , han fick 5 upp och jag hade inte ett pet. Stod både innanför utanför honom , hur är det möjligt eller så var det så enkelt som att han va bäst- " jobbigt".
      Vi bytte lokal och han fortsatte med en till . Va tvungen o göra en förändring bytte fluga till en av polarns snygga skapelser.
      Vi gick genom en ränna och då tog en riktig vacker fisk på kort lina , 54 cm riktigt fet. Ngt kast senare har jag vevat in , fällt bygeln och ska föra bak spöt för kast. Flugan svävar i ytan då kommer en fisk o tar flugan . Ungefär samma size . Far runt som en galning men hoppar av , ingen överraskning eftersom det aldrig blev ngt mothugg.
      En liten pjådd ngt senare , sen var det över. Vi hade inte kraft nog att byta lokal sönderblåsta som vi var .
      Peter b

Kommentera

Låter som att han har bättre bete än vad du her.

Kommentera

I love how this forum dives deep into the nuances of fishing strategies! Your insight on the importance of a solid compass reminds me of my early days out on the water, feeling lost without reliable tools. It's amazing how those little pieces can make or break our experiences! animal craft

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            3-4plus och en sol som visade sig fr lunch.
            Lokal 1 o 2 runt Höganäs gav noll , inte ett pet Snow Rider 2 . En flugfiskare lyckades lika bra , gissningen är att öringen gått ut på djupare vatten där tempen är ngt högre. Inne i de vindskyddade vikarna ligger det is - vattentemp runt nollan.
            Lokal 3 : ett kort snabbt hugg - jag blev överraskad , kastet efter tog den - en junis på 35.
            Provade ngr kast över ett rev in bland ngr stenar.
            Redan på första kastet tog en fisk hårt , kände att det var en bra fisk. Ett luftsprång blev det, kanske frös den fler blev det inte men en bra fajt innan jag kunde stranda den.
            En fet 55a , en får tacka.
            ​tacka.
            Peter b
            Härligt ändå, Peter
            Seg start med noll på första platserna, men vilken vändning! En 35:a som överraskning och sen en fet 55:a på revet – det är ju precis sånt som gör att man står ut med bompassen. Grym utdelning till slut, stort grattis!​

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 123 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen
            av uditsen