18kg men igen kamera!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

18kg men igen kamera!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vettefan hur man skulle reagerat.. det vet man inte bakom skärmen såhär. Men hade gjort allt för att få fram en kamera.. sen hade det la blivit bonken och en fin trofé eller skänkt den till nån sportfiskebutik eller liknande.

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Men att i vintermörkret frodas av att sitta i sitt fotoalbum med sina skrytfiskar och drömma tillbaks till sina fina fångster är lycka det med.

Kommentera

Vad skulle det göra att man tog upp en stor gädda?

Det skulle inte påverka systemet även om man gärna ser en så maffig madam åter simma iväg till djupet.

Tror det är många som säger att de skulle släppa tillbaka den men sen när de står med 18kg besten utan kamera så tror jag det är en helt annan femma.

Men folk är väl rädda för häxjakten här på forumet

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg

Det skulle inte påverka systemet även om man gärna ser en så maffig madam åter simma iväg till djupet.

Tror det är många som säger att de skulle släppa tillbaka den men sen när de står med 18kg besten utan kamera så tror jag det är en helt annan femma.

Men folk är väl rädda för häxjakten här på forumet

Exakt!
          Jag skulle behålla den och ringa en konservator.

Kommentera

Ingen tvekan!
            Jag hade spikat fast skiten mot en trädstam samt därefter begett mig till närmaste fastighet och ringt lokaltidningen!

Kommentera

3 pers som fångat större undrar om det stämmer??

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
                Fiskar du för att skryta för dina kompisar eller för att det är en trevlig hobby.
                Har sällan eller aldrig kameran med mej på sjön bara för att ta skrytbilder, jag vet själv hur stor fisk det har blivet på varje fisketur elelr rättare sagt hur liten fisk.
                Har aldrig förstått detta med att fylla ett album med skrytfiskar eller är det brist på självförtroendet hos dessa mäniskor, med behov av att hävda sig.
                Tumlaren
                I mitt fall är det solklart, har jag ingen kamera med mig ut så släpper jag fisken ändå, oavsett vad den väger, om jag är konsekvent med min C&R året runt så ändrar jag inte på det bara för att jag glömt kameran.

Att man skulle lida brist på självförtoende bara för att man vill fota sina fiskar och visa för andra är ren och skär bullshit och en grov fördom. Det är möjligt att det stämmer in på vissa, dock kan jag tycka att det är roligt att dela den där äckligt feta och korta gäddan man fångade i sin hemliga vik med sina polare, och ev någon annan som är intresserad!. Inte för att skryta, utan för att i viss mån dela upplevelsen med någon. Dessutom så kan man gärna drömma sig tillbaka genom ett foto, och vem vill inte minnas sitt drömfiske genom ett par schyssta bilder??.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg

om alla skulle resonera som dig så har vi inga stora gäddor kvar snart, exakt det resonemanget har förstört många vatten.

Kommentera

Hade sumpat den i kassen !! ringt som en dåre till vänner !!! Men jag hade absolut inte tagit död på den för att bevisa saker o ting !! O sen till tumlaren där !!! Kasta nu inte sten i glashus när du står där i det eget fotoalbum med din rekordlax !! Fin som fan föresten !! Men kom inte o säg att du inte visat det för arbetskamrater o dylikt !!
                    Klart fan man vill ha kort på sin fina fångts !! eller ???
                    Senast ändrad av Fredrik"Gluggen"Radsby; 2007-04-05, 14:16.
                    RODDAN

Kommentera

Om man ser så e det några, som t.ex. mig, som skriver att man skulle säcka den..Men vad gör ni om ni inte har säcken då??? Själv hade jag ställt mig i vattnet och hållt fisken tills någon kom med kameran..Skit i att man blir lite blöt om foterna/benen..Bara att ta ett stadigt gällgrepp och vänta helt enkelt om man vill ha foto
                      Specimen fishing for life

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 520 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85